سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راضیه تجار در نشست خبری انجمن قلم ایران و حوزه هنری تاکید کرد

احساس وظیفه انجمن قلم در زمینه استعدادیابی نویسندگان

راضیه قلم در زمینه استعداد یابی نویسندگان احساس وظیفه کرده تا با همکاری حوزه هنری کودک و نوجوان اقدامات خوبی در این زمینه انجام دهد.

به گزارش خبرنگارحوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ صبح امروز، نشست خبری انجمن قلم ایران و حوزه هنری کودک و نوجوان با حضور راضیه تجار دبیر انجمن قلم ایران و محمدرضا سرشار رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان در حوزه هنری برگزار شد.

تجار، دبیر انجمن قلم ایران در این نشست گفت: بعد از گذشت سه دهه از حضور نویسندگان و شعرای بعد از انقلاب احساس نیز در زمینه پرکردن جای خالی کسانی می‌شود که حضور نداشتن‌شان محسوس است.

وی افزود: افرادی که وارد حوزه ادبیات می‌شوند باید ادامه دهنده راه پیشکسوتان باشند، وی این امر به وسیله استعدادیابی افراد مستعد و علاقه‌مند در تمام نقاط کشور امکان‌پذیر است.

تجار با اشاره به احساس وظیفه انجمن قلم در زمینه استعدادیابی نویسندگان بیان کرد: انجمن قلم در زمینه استعدادیابی نویسندگان احساس وظیفه می‌کند و تلاش می‌کند با همکاری با حوزه هنری کودک و نوجوان بتواند اقدامات خوبی در زمینه استعداد یابی انجام دهد.

دبیر انجمن قلم ایران با اشاره به مشهود نبودن احساس خلاء در زمینه استعداد یابی پس از گذراندن دوره‌های فرصت برابر، تصریح کرد: اعضای انجمن قلم نویسندگان کودک و نوجوان شامل نویسندگان کودک، نوجوان و بزرگسالان می‌شود.

وی با اشاره به پیشقدم شدن انجمن قلم ایران در زمینه استعداد یابی خاطرنشان کرد: حوزه کار در زمینه استعداد یابی برای دیگران وجود دارد.

محمدرضا سرشار رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان در نشست خبری انجمن قلم ایران و حوزه هنری گفت: فکر می‌کنم باید از انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در زمینه اقدامات این انجمن پیرامون استعدادیابی نویسندگان کودک و نوجوان سوال کرد.

وی با اشاره به شکار فراگیر انجمن قلم ایران در تمام زمینه‌های ادبیات عنوان کرد: در تمام زمینه‌ها احساس نیاز در زمینه پرورش استعداد نویسندگان در سایر نقاط کشور احساسی واقعی و طولانی است این احساس زیاد از قبل در ادبیات وجود داشت.

رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان افزود: انجمن قلم ایران به طور طبیعی خود را موظف دانست تا در زمینه پرورش استعداد نویسندگان اقداماتی انجام دهد حوزه هنری نیز این پیشنهاد را پذیرفت و اتفاقاتی که شکل گرفته در حال انجام است.

سرشار ادامه داد: طرح فرصت برابر مخصوص پرورش استعدادهای نویسندگان کودک و نوجوان منحصر نمی‌شود و سایر بحث‌های ادبیات را دربر می‌گیرد زیرا انجمن قلم ایران، نهادی جرایی نیست و نیاز به مشارکت مراکز دارای قدرت اجرایی دارد.

وی با اشاره به اینکه از سایر قسمت‌های اجرایی می‌توان درخواست یاری در زمینه اجرای طرح فرصت برابر کرد تصریح کرد: برای تشکیل‌هایی که متقاضی برگزاری دوره‌های طرح فرصت برابرند هر دوره در قسمت‌هایی هزینه‌هایی دارد که یک بخش را شامل می‌شود و قسمت دیگر آن، اجرا و مدیریت کار است تا اینجا بر اساس تفاهم بین انجمن قلم و حوزه هنری، این دو هزینه‌ها را تعدیل می‌کنند.

سرشار با اشاره به هزینه‌های رفت‌وآمد استاد و برگزاری دوره‌ها تصریح کرد: هزینه‌های رفت‌وآمد استاد و برگزاری دوره‌ها بر عهده شکارهایی است که خواهان اجرای طرح فرصت برابرند این هزینه‌ها درصد کمی از هزینه شکارها را در بر می‌گیرد که می‌توانند هزینه کمی را از هنرجوها دریافت کنند.

رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان با اشاره به تعداد دوره‌های فرصت برابر گفت: دوره‌های فرصت برابر برای سال آینده است و امیدواریم با اعتباراتی که برای طرح فرصت برابر طراحی و دیده شده حدود سه هزار هنرجو را آموزش بدهیم.

وی با اشاره به اجرای طرح فرصت برابر در زمستان 92 و سنجش سه ماهه تجربه فرصت برابر در زمینه اجرا خاطر نشان کرد: با توجه به تچربه هنرجوها و اساتید در زمینه اجرای طرح فرصت برابر این طرح برای سال 93 با اصلاحاتی در زمینه اجرا برگزار می‌شود.

سرشار ادامه داد: امیدواریم در طی برگزاری‌ دوره‌های فرصت برابر، سه هزار نفر را تحت پوشش این طرح قرار بدهیم طرح فرصت برابر پس از این نشست خبری آغاز می‌شود اطلاع رسانی لازم علاوه بر رسانه‌های گروهی توسط سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می‌گیرد.

رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان با اشاره به برگزاری آزمون تعیین سطح برای شرکت کنندگان در طرح فرصت برابر تصریح کرد: شرکت کنندگان در طرح فرصت برابر، طبع آزمایی‌های خود را در زمینه ادبیات به شکارهای اجرا کننده طرح فرصت برابر ارائه می‌دهند.

سرشار خاطر نشان کرد: افرادیکه مقدماتی نویسندگی را بدانند پس از هم سطح شدن تمام شرکت کنندگان در طرح فرصت برابر، برای برگزاری دوره فرصت دو برابر دعوت می‌شوند.

در ادامه نشست خبری راضیه تجار دبیر انجمن قلم ایران گفت: خلق اثر ادبی یکباره اتفاق نمی‌افتد و بلافاصله پس از برگزاری دوره‌های فرصت برابر، کتاب چاپ نمی‌شود حتی استمرار این نوع کلاس‌ها لازم است تا جایی که اتفاقی در زمینه چاپ کتاب رخ دهد.

وی با اشاره به ارتباط هنرجو و استاد به صورت مکرر افزود: در نهایت هنرجوها توسط اساتید هدایت و حمایت می‌شوند بسیاری از بچه‌های شهرستان از در دسترس نبودن امکان آموزش نویسندگی در شهرشان ناراضی بودند دبیر انجمن قلم ایران ادامه داد: انجمن قلم ایران می‌خواهد به نوعی شهرستان‌ها را پوشش دهد و فرصت برابر در کشور ایجاد کنند.

در ادامه نشست خبری انجمن قلم ایران و حوزه هنری محمدرضا سرشار مدیر حوزه هنری کودک و نوجوان با اشاره به سرمایه انسانی در زمینه ادبیات کودک و نوجوان گفت: جهش فوق‌العاده‌ای در حوزه ادبیات کودک و نوجوان وجود داشته و افرادی که وارد این عرصه شدند تخصص‌های خود را در زمینه ادبیات کودک و نوجوان بیشتر کنند تا بتوانند به روح ادبیات کودک و نوجوان اضافه شوند.

وی افزود: تقریبا تمام انجمن‌های ادبی متعلق به بخش غیر دولتی‌اند و اعتبارات انجمن‌های ادبی محدود است و از طرفی مزیتی دارند مزیت انجمن‌های ادبی، تجربه افراد این انجمن‌هاست نگاه سنتی به ادبیات کودکن و نوجوانان را تغییر دهیم و محدود به کتاب‌های چاپی نیست.

سرشار با اشاره به استفاده از توانمندی‌های انجمن‌های ادبی و مشکلات چاپ کتاب اظهار داشت: بازی‌های رایانه‌ای و پویا نمایی برای مخاطب کودک و نوجوان وجود دارد چشم انداز ادبیات کودک و نوجوان نیازمند هنرمندان قدیم است و نباید درخصوص خروجی ادبیات کودکان و نویسندگان این عرصه سوال کرد.

در پایان نشست خبری انجمن قلم ایران و حوزه هنری، راضیه تجار دبیر انجمن قلم ایران اظهار داشت: استادهای شرکت کننده در طرح فرصت برابر در زمینه داستان محمدرضا سرشار، شهرام شفیعی و ابراهیم حسن بیگی است در زمینه شعر مجید ملامحمدی، محمد عزیزی و یحیی علوی با طرح فرصت برابر همکاری می‌کنند.

تجار اسامی اعلام شده را افرادی بیان کردند که آمادگی خود را برای همکاری با طرح فرصت برابر اعلام کردند.



انتهای پیام/ ص
برچسب ها: هنری ، قلم ، شعرا ، نشست ، راضیه تجار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.