سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

وعده هاي جديد از اتمام پروژه آزاد راه تهران - شمال / تامين مالي، آزاد راه را 3 ساله تحويل مي دهد

قرارگاه خاتم انبيا همچنان در ساخت پروژه آزاد راه تهران به شمال مي ماند واعلام شده که با تامين مالي ، اين پروژه سه ساله به پايان مي رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، 2 هفته گذشته مجيدي معاون وزير راه وشهرسازي اعلام کرد که به دليل هزينه بالاي ساخت قطعات 2 و3 آزاد راه تهران - شمال  و مشکلات 2 پيمانکار داخلي براي تامين اعتبارات، ادامه ساخت اين 2 قطعه به بخش خصوصي واگذار مي شود.

***کنار گذاشتن قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا صحت ندارد

اين گزارش مي افزايد : سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم انبيا درتازه ترين اظهارات خود درباره کنار گذاشتن قرارگاه خاتم الانبیا از ساخت آزاد راه تهران – شمال اعلام کرد : کنار گذاشتن قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا صحت ندارد و در این پروژه کماکان حضور داریم.

وي با اعلام اینکه در این باره با وزیر راه و شهرسازی و سایر مسئولان این وزارتخانه مذاکراتی انجام شده است، تصریح کرد: مسئولان وزارت راه و شهرسازی هم از کنار گذاشتن قرارگاه خاتم الانبیا از این پروژه عمرانی اظهار بی اطلاعی کرده اند.

این مقام مسئول از ساخت و راه اندازی آزاد راه تهران – شمال به عنوان یکی از طرح‌هایی که مردم علاقه مند به تکمیل آن هستند، یاد کرد و افزود: در حال حاضر قرارگاه در این پروژه حضور دارد. 

***ساخت آزاد راه پيچيده نيست

سردار عبداللهی با بیان اینکه از نظر مهندسی و اجرا تکمیل و راه اندازی آزاد راه تهران – شمال در مقایسه با ساخت پالایشگاه و خطوط لوله نفت و گاز و سد سازی پیچیده تر نیست، اظهار داشت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در صورت تامین منابع مالی می‌تواند این پروژه را مطابق با برنامه زمان بندی 36 ماهه تکمیل و تحویل دولت دهد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با تاکید بر اینکه در اجرای این پروژه طراحی و ساخت 12 کیلومتر پل و 50 تا 60 کیلومتر تونل پیش بینی شده است، اظهارداشت: هم اکنون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از حیث ماشین آلات، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص مشکلی در اجرا و راه اندازی این پروژه ندارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تنها با تامین به موقع منابع مالی این پروژه توسط وزارت راه و شهرسازی امکان اجرای این طرح عمرانی وجود دارد.

براساس اين گزارش عباس آخوندي وزيرراه وشهرسازي در 10شهريور ماه امسال در بازديد از پروژه آزاد راه تهران به شمال گفته بود:اعلام زمان براي پايان  پروژه بدون تامين منابع مالي و حقوقي امکان پذيرنيست .

وي  در ادامه تصريح کرد: بايد ابتدا تصويري حقيقي از منابع مالي و حقوقي اين پروژه داشته باشيم و سپس وارد مذاکرات جدي با پيمانکاران و دستگاه نظارت در خصوص اتمام پروژه بشويم.

***تمامي كارگاههاي تهران- شمال فعالند

وزير راه وشهرسازي  درادامه افزود:تمامي کارگاه هاي آزاد راه تهران به شمال فعال است.

براساس اين گزارش ‌آزاد راه تهران به شمال 121کيلومتر طول دارد و در 4 قطعه اجرا مي شود، که تا کنون پيشرفت 45 درصدي داشته و 60 درصد از پروژه باقيمانده است.

گفتني است؛ مرحله اول پروژه آزاد راه تهران به شمال ازبزرگراه همت دررود کن آغاز و در شهرستانک به پايان مي رسد ،همچنين طول قطعات 2 و3 ،70 کيلومتر است که هنوز آغاز نشده است.

  بر اساس اين گزارش قطعه 4 اين آزاد راه از مرزن آباد تا چالوس 20 کيلومتراست که به بهره داري کامل رسيده است.

گفتني است : با  بهره داري کامل از اين پروژه 64 کيلومتراز مسيرتهران به شمال کاهش مي يابد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.