سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار كرمانشاه خبر داد

افزايش 85 درصدي صادرات كالاهاي غير نفتي از مرز پرويز خان

استاندار كرمانشاه گفت: صادرات كالاهاي غير نفتي استان طي 9 ماهه سال جاري به 871 ميليون و 600 هزار دلار رسيده است كه از نظر وزني 85 درصد و از نظر ارزشي 36 درصد افزايش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان مي دهد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور؛ سيد دادوش هاشمي استاندار كرمانشاه اظهار داشت: صادرات غير نفتي استان كرمانشاه با احتساب ساير گمركات بالغ بر1497 ميليون و 900 هزار دلار است كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 3 درصد افزايش وزني و 17 درصد افزايش ارزشي را نمايان مي سازد.
هاشمي اعلام كرد: در بخش گروههاي كالايي، بخش صنعت با 764 ميليون و 300 هزار دلار و وزن 9/2221 بيشترين سهم را دارا بوده و سپس بخش كشاورزي با 101 ميليون و 800 هزار دلار و صنايع دستي با 5 ميليون دلار به ترتيب بيشترين سهم را در صادرات استان به خود اختصاص داده اند.
استاندار كرمانشاه در ادامه تصريح كرد: اقلام معدني با 155 درصد و صنايع دستي با 139 درصد رشد در ميزان صادرات به ترتيب داراي بالاترين سهم بوده اند.
وي با بيان اينكه از بازارچه پرويز خان يك ميليون و 200 هزار دلار - شوشمي 16 ميليون و 400 هزار دلار و شيخ صالح 4 هزار و 384 دلار صادرات صورت گرفته است ، گفت: گمرك پرويز خان با 554 ميليون دلار صادرات داراي بيشترين سهم صادرات بوده است.
وي در پايان گفت: سيمان خاكستري - كيك و بيسكويت - ظروف آلومينيم - بستني - رب گوجه بالاترين حجم كالاهاي صادراتي استان مي باشند .
لازم به ذكر است، عمده كشورهاي وارد كننده كالاهاي استان به ترتيب عراق - كويت و قطر هستند./ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.