سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر علوم در مراسم تقدیر از پژوهشگران بر‌تر:

نیازمند حمایت "دولت" برای سرمایه گذاری در "علوم انسانی" هستیم

با تاکید بر سرمایه گذاری دولت هم اکنون نیازمند حمایت جدی بر علوم انسانی، اجتماعی و رفتاری هستیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، رضا فرجی دانا وزیر علوم تحقیقات و فناوری با حضور در مراسم تجلیل از پژوهشگران بر‌تر هفته پژوهش و فناوری که در سالن اجلاس برگزار شد، طی سخنرانی گفت: چگونگی تامین اعتبار پژوهشی از جمله مهم‌ترین مسائل حوزه علمی است که باید در جامعه با توجه به بحث پژوهش تقاضا محور در رابطه دانشگاه و صنعت محقق شود. 

وی افزود: پژوهش تقاضا محور از اولویت‌های دولت یازدهم است که از 10 سال گذشته ایجاد دانشگاه نسل سوم مطرح شده است، چنانچه این دانشگاه‌ها براساس نیازهای صنایع شکل گرفته از این رو درصدد هستیم که دانشگاه‌ها همانند مراکز تحقیق و توسعه در بخش صنایع ایفای نقش کنند. 

وی افزود: تاکنون صنایع به بلوغ لازم در حوزه سرمایه گذاری و تامین اعتبار نرسیده‌اند و حوزه علوم‌شناختی از دیگر حوزه‌هایی است که باید دولت سرمایه گذاری کند، علاوه بر آن علوم پایه نیز از دیگر حوزه‌هایی است که دولت نقش بدیهی داشته است چرا که علوم پایه نیاز به آینده را تامین می‌کند. 

فرجی دانا تصریح کرد: با تاکید بر سرمایه گذاری دولت بر علوم انسانی، علوم اجتماعی و رفتاری در این حوزه نیازمند عزم جدی دولت هستیم و بدون تامین اعتبارات نمی‌توان حوزه پژوهشی را ساماندهی کرد. 

وی در پایان با اشاره به اهمیت و لزوم حمایت از دانشجویان دکتری در سایر کشور‌ها خاطر نشان کرد: حمایت از دانشجویان دکتری در سایر کشور‌ها با حمایت از سوی دولت محقق می‌شود و این دانشجویان با آسودگی به تحصیل خود ادامه می‌دهند اما در این حالی است که در ایران تامین مالی یکی از نگرانی‌های این دسته از دانشجویان به شمار می‌آید.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.