سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/ آیت‌الله جوادی‌آملی در دیدار اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی:

مهمترین کار مجمع عالی حکمت اثبات علم دینی است

یکی از مراجع تقلید گفت: مهمترین کار مجمع عالی اثبات علم دینی است، چون ما علم غیردینی نداریم لذا از آنجا که مجمع عالی حکمت ریاستش ریاست علما است، با اخلاص کار کنید و حریم‌ها را حفظ نمایید.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در دیدار جمعی از اعضای هیئت مدیره و هیئت موسس مجمع عالی حکمت با اشاره به جایگاه فلسفه در میان سایر علوم گفت: فلسفه علاوه بر اینکه ریاست علوم را برعهده دارد، آبروی علوم را هم تامین می‌کند.

وی افزود: مهمترین کار این است که فلسفه آبروی علوم را ثابت می‌کند و اگر قرار است فلسفه آبروی علوم را تامین کند باید خود علم آبرومندی باشد.

آیت‌الله جوادی‌آملی با طرح این سئوال که آیا علم دینی در عالم هست یا خیر اظهار داشت: تنها علمی که در مورد کل عالم بحث می‌کند، فلسفه است و اینکه علم دینی داریم یا نه، تنها می‌تواند مسئله فلسفه باشد لذا اگر فلسفه ثابت کرد که علم دینی داریم به علوم آبرو می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر فلسفه نتواند علم دینی را ثابت کند نخستین آسیب را به خودش می‌رساند یعنی خود را ضددین می‌کند و سپس همه علوم را ضددین می‌کند ولی اگر فلسفه مسیر الهی شدن را طی کرد نخستین خدمت را به خود می‌کند یعنی فلسفه الهی می‌شود و سپس همه علوم را دینی می‌کند.

ناظر معظم مجمع عالی حکمت اسلامی عنوان کرد: ما علم غیردینی نداریم، تمایز علوم به تمایز موضوعات است، تمایز روش‌ها هم به تمایز موضوعات است لذا اگر موضوع دینی بود، علم دینی می‌شود و روش هم دینی می‌شود ولی اگر موضوع غیردینی شد روش هم غیردینی می‌شود.

آیت‌الله جوادی‌آملی با اظهار خرسندی از اقدامات صورت‌گرفته، مهمترین کار مجمع عالی حکمت اسلامی را اثبات علم دینی دانست و اظهار داشت:‌ مهمترین کار مجمع عالی اثبات علم دینی است چون ما علم غیردینی نداریم لذا از آنجا که مجمع عالی حکمت ریاستش ریاست علما است با اخلاص کار کنید و حریم‌ها را حفظ نمایید.

در ابتدای این دیدار آیت‌الله فیاضی رئیس هیئت مدیره و حجت‌الاسلام والمسلمین معلمی دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی گزارشی از اقدامات، فعالیت‌ها و برنامه‌های چهارمین دوره هیئت مدیره ارائه کردند./س


برچسب ها: قم ، مجمع ، عالی ، حکمت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.