سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

مدیریت حیای جامعه به زن سپرده شده است

یک کارشناس دینی گفت: خداوند متعال نحوه مدیریت حیای جامعه را به جنس زن سپرده است، زیرا در زمینه حیا و عفت استحکام‎تر از جنس مرد است، اما هشدارهایی نیز در این زمینه به زن داده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،حجت‎الاسلام سعید احمدی ، تصریح کرد: حضرت علی(ع) که زن را ریحانه (گل خوشبو) می‌دانند، قطعاً در صدد نکوهش زنان نیستند، بلکه این جمله در واقع هشداری است به زنان و مردان که مراقب رفتارهای خویش باشند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال جمال و کشش خاصی را در زن قرار داده است و این جذبه از همان زمان آغازین خلقت آدم و حوا بوده است که این کشش باعث می‌شود مردان گرایش خاصی نسبت به زنان احساس نمایند و زنان از این دلربایی و خوش صحبتی سوء استفاده کنند، بنابراین حضرت علی(ع) به این نکته توجه داشته‎اند که مردان را از عواقب سوء گرایش‎های غیرمنطقی نسبت به زنان آگاه سازند.

حجت‎الاسلام احمدی افزود: اگرچه زن شاهکار خلقت است و جذبه‎ها و جمال‎های دلربایی دارد، اما غرق شدن در این امور و معطوف شدن توجه واقعی به آن مانند سم کشنده‎ای است که انسان را از پا در می‌آورد و موجبات هلاکت او را فراهم می‎سازد و از همین رو است که گفته‎اند "اگر کسی به کامجویی از زنان عادت کند به فلاح و رستگاری نخواهد رسید". در واقع امیرالمومنین(ع) نخواسته‎اند به زنان توهین کنند، بلکه خواسته‎اند مردان را نسبت به عواقب سوء زن‌پرستی آگاه سازند.

این کارشناس دینی اظهار کرد: در روایت آمده است که زن مانند عقرب است که نیشش ابتدا نوشی است و بعد زهری کشنده است. بدیهی است که در این تمثیل آنچه مورد توجه قرار گرفته هشدار به مردان نسبت به شهوت جنسی مطلق به زن یا به تعبیری "زن‌گرایی و شهوت‌پرستی" است که مانع از رشد معنوی و سبب ابتلا به محرمات و سقوط به درکات می‎گردد. البته چنین تعبیراتی نسبت به زن در موضع همسر وجود ندارد، بلکه در مقوله توجه به زن در موضع همسر روابط محبت‎آمیز به او تاکید شده است.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه زنان در جامعه از حیا برخوردار نباشند، جامعه را به فساد خواهند کشاند و خداوند بحث حیا در جامعه را به زنان داده است، زیرا تحریک مرد در زمینه حیا کمتر از زن است، ولی این نکته قابل توجه است که عامل خطر را باید مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: زنجان ، جامعه ، مدیریت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.