سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موافقت مشروط يك ناشر با طرح دادگاه كتاب

مدير انتشارات فصل پنجم با ذكر ياري وزارت ارشاد در نظارت اوليه به ناشر با طرح دادگاه كتاب موافقت كرد.

پرويز بيگي‌حبيب‌آبادي، شاعر و مسئول انتشارات فصل پنجم در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران گفت: دادگاه كتاب به تقابل ناشر و مولف مي‌انجامد هميشه بين ناشر و مولف يك تعامل سازنده پايدار و اميدوار كننده بود.

وي افزود: وزارت ارشاد به منظور تسريع گرفتن مجوز، تقسيم بندي‌هايي انجام دهد و در هر حوزه چند نفر مورد اعتماد  ناشر معرفي كند و تا ناشر با توجه به موارد مورد نظر ارشاد بتواند تعاملي ميان ناشر، مولف و وزارت ارشاد به وجود بياورد در غيراين صورت ناشر خود به تنهايي توانايي پذيرش مسئوليت كتاب‌ها را ندارد.

اين شاعر با اشاره به امحاي كتاب‌ها در صورت بررسي مشكل كتاب در دادگاه كتاب عنوان كرد: امحاي كتاب به نفع مولف، ناشر و وزارت ارشاد و اقتصاد كشور نخواهد بود.

مدير انتشارات فصل پنجم با اشاره به موافقيت با طرح دادگاه كتاب تصريح كرد: موافق طرح دادگاه كتاب هستم مشروط براينكه وزارت ارشاد در نظارت اوليه به ناشر ياري رساند در صورت انتشار كتاب ديگر نمي‌توان اقدامي انجام داد.

وي با اشاره به موافقت با نظارت بر چاپ كتاب بيان كرد: موافقم نظارتي بر چاپ كتاب انجام شود به منظور ايجاد نشدن اختلاف بين ناشر و مولف، نظارتها آسانتر شود طبيعي است هنگامي كه ناظر وزارت ارشاد را بشناسيم در صورت بروز اختلاف نظر مي‌توان آن اختلاف نظر را برطرف كرد.

انتهاي پيام/ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.