سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

شن های این منطقه پول ساز است

این روزها بزرگترین تپه‌های شنی جهان واقع در شهرستان ریگان که چشم انتظار ثبت در میراث فرهنگی به عنوان یک منطقه گردشگری است ، ظرفیت مناسبی را برای جذب گردشگر و در آمد زایی فراهم کرده.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، می گویند بیابان خشن است و بی رحم سالها طوفان شن زندگی مردم حاشیه ی کویر را دستخوش تغییر قرار داده و فقر تنها ره آورد شن هایی بود که محصول کشاورزی و دام را از بین می بُرد.

سالها گذشت طاق زارهای دست کاشت ایجاد شد و حالا نباید نگران هجوم شن ها به درون منازل شد.

هم اکنون که به دور دست ها نگاه می کنی همین شن ها منظره ای دلپذیر را در طول سال ها ایجاد کردند طوفان می وزید تپه ها بزرگ بزرگتر می شدند تا اینکه ...

تا اینکه ورق برگشت شن هایی که روزی باعث آزار بودند حالا علاوه بر زیبایی باعث ایجاد ، درآمد برای مردم منطقه شده اند.

اینجا روستای علی آباد پشت ریگ در شهرستان ریگان است جایی که بزرگترین تپه های شنی جهان با ارتفاع 78 متر و طول پنج کیلومتر در اینجا قرار دارد تپه هایی که با وزش هر طوفان بلند قامت تر می شوند.

آینده ای روشن برای مردم منطقه

دهیار روستای علی‌آباد پشت‌ ریگ با اشاره به احداث تعدادی آلاچیق و راه مناسب در این منطقه گفت : روزانه 50 گردشگر از این جاذبه‌های گردشگری طبیعی بازدید می‌کنند .

علی ابراهیم‌پور افزود : در گذشته این شن‌ها در روستاها سبب مشکلاتی می‌شد، اما با اقدامات منابع طبیعی و مالچ‌پاشی جلوی هجوم شن به روستا گرفته شده واین مهم منبع درآمد مناسبی برای روستا در آینده خواهند شد .

شن درمانی راهی برای بهبود بیماری ها

این روزها که سرما در بیشتر نقاط کشور استخوان ها را می سوزاند گرمای مطبوع در تپه های شنی افراد زیادی را به سوی خود جذب می کند.

یکی از مزایای این تپه‌های شنی خواص درمانی آنها است تعدادی از ساکنان منطقه با توجه به بیماری‌های پوستی و درد مفاصل از گرمای مطبوع شنها با توجه به هوای مناسب در فصل پاییز و زمستان برای درمان استفاده می کنند.

پرواز بر فراز این شنزار تجربه ی شیرینی است

برای اولین بار در این تپه های شنی آموزش پرواز با پاراگلایدر با موفقیت انجام شد .

احمد زاهدی‌صفا یکی از افرادی است که پرواز و آموزش پاراگلایدر را در این تپه‌های شنی آغاز کرده و در این باره می‌گوید: پرواز پاراگلایدر در این تپه‌ها رونق خاصی به این منطقه بخشیده .

وی افزود: پرواز با چتربال (پاراگلایدر ) با توجه به شرایط آب و هوایی ریگان درابتدای صبح و بعد از ظهرها انجام می‌شود.

حمایت از سرمایه گذاران

فرماندار ریگان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان با اشاره به اینکه این منطقه یکی از مناطق بکر و منحصر به‌ فرد در استان ، کشور و حتی جهان است گفت: از کسانی که قصد سرمایه‌ گذاری در این منطقه را داشته باشند، حمایت می‌ شود .

مجید اعتمادی افزود : با توجه به خواص درمانی شن ها ، این منطقه مورد استقبال مردم ریگان و حتی گردشگرانی از سراسر کشور قرار گرفته است .

وی خاطرنشان کرد : در این تپه‌های شنی امکاناتی از جمله مکانی برای استراحت، سرویس بهداشتی و راه مناسب برای رفاه گردشگران ایجاد شده است. ‌

فرماندار ریگان به قرار داشتن این تپه های شنی در حاشیه شهر اشاره کرد و افزود : دسترسی به تپه ها بسیار آسان است وهم اکنون بهترین فصل برای سفر به این منطقه است

بلندترین تپه‌های شنی جهان در روستای علی‌آباد پشت‌ریگ در فاصله سیزده کیلومتری شهرستان ریگان در استان کرمان واقع است/س

گزارش از : موسی ملائیان

برچسب ها: شن ، منطقه ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.