سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يک هيئت ژاپني با وزير امور خارجه عراق ديدار کرد

یک هیئت ژاپنی که برای دیدار با مسئولان بلندپایه عراق به این کشور سفر کرده است امروز با وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری دولتی قطر؛ این هیئت ژاپنی که ریاست آن برعهده نوبو کیشی قائم مقام وزارت امور خارجه این کشور است در دیدار با هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق درباره گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری بین توکیو و بغداد و افزایش سطح همکاری و روابط
دو کشور رایزنی کرد.
دفتر نخست وزیری عراق امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد بررسی مناسبات اقتصادی و سیاسی عراق و ژاپن از مهمترین موضوعات مورد بحث در دیدار با نوری مالکی بوده است .
در بخشی از بیانیه دفتر نخست وزیری عراق خاطر نشان شده است نوری مالکی و اعضای هیئت ژاپنی بر اهمیت برگزاری نشست های کمیته وزارتی مشترک عراق - ژاپن که قرار است در آینده نزدیک در بغداد برگزار شود ، تاکید کردند . وزیر امور خارجه عراق همچنین از هیئت ژاپنی خواست روابط و همکاری های سیاسی دو کشور تقویت و گسترش یابد و سفر هیئت های دو کشور به توکیو و بغداد و دیدار مسئولان عراقی و ژاپنی افزایش یابد. نوری مالکی تاکید کرد همکاری های اقتصادی ژاپن و عراق باید از محدوده مشارکت ژاپن در طرح های بازسازی عراق فراتر رود و به زمینه های همکاری های فراگیر تجاری منتقل شود.
برچسب ها: ژاپن ، عراق ، دیدار ، بین الملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.