سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از سوی فدراسیون جهانی کبدی؛

مسابقات جهانی سرکل کبدی لغو شد

مخالفت شورای المپیک آسیا و فدراسیون جهانی کبدی با برگزاری مسابقات جهانی سرکل کبدی در هندوستان، طی نامه‌هایی جداگانه به فدراسیون کبدی ایران اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم ملی سرکل کبدی ایران که در آستانه اعزام به مسابقات جهانی پنجاب هندوستان بود با غیر قانونی خواندن این رقابت‌ها توسط شورای المپیک آسیا و فدراسیون جهانی کبدی از حضور در این مسابقات بازماند. شورای المپیک آسیا و فدراسیون جهانی کبدی طی نامه‌هایی جداگانه به تمامی کشورهای عضو فدراسیون آسیایی و جهانی از جمله ایران مسابقات جهانی سرکل کبدی را غیر قانونی اعلام کردند

فدراسیون کبدی ایران طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تمامی اقدامات لازم از جمله برگزاری مسابقات لیگ برتر سرکل کبدی  و اردوهای تیم ملی را به منظور اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی برگزار کرد.

در شرایطی که تیم ملی در آستانه سفر به این رقابت‌ها قرار داشت، نامه‌های شورای المپیک آسیا و فدراسیون جهانی مانع از اعزام تیم ملی سرکل کبدی ایران به مسابقات جهانی شد. متن تیم ترجمه شده نامه‌های ارسالی بدین شرح است:

نامه فدراسیون جهانی به همه واحدهای فدراسیون بین المللی کبدی

به اطلاع می‌رسانیم که قرار است رویداد بین المللی کبدی دایره در پنجاب هند برگزار گردد.

با توجه به تجربه پیشین نقض مجموعه قوانین مسابقات ورزشی همچون قوانین شهروندی دوپینگ و داوران بی‌طرف فدراسیون بین المللی کبدی هیچ گونه اجازه‌ای برای برگزاری چنین کاپ کبدی دایره‌ای را در پنجاب نداده است. این تخلفات توسط کشورهای غیر عضو به کشورهای عضو که همگی توسط کمیته‌های ملی المپیک و دولتشان مجاز هستند، آسیب رسانده است.

فدراسیون بین المللی کبدی اعتراضی در همین زمینه به شورای المپیک آسیا ارائه کرده است و این شورا برخورد جدی در مورد این مسئله داشته که نامه شورا را نیز به پیوست ضمیمه می‌باشد.
بنابراین از شما خواهشمندیم که تیم خود را به این مسابقات نفرستید.

فدراسیون‌های عضوی که در این مسابقات شرکت کنند، شرکت در رویدادهای رسمی بعدی مثل هفدهمین بازی‌های آسیایی، چهارمین دوره بازه‌های آسیایی ساحلی و کاپ‌ جهانی کبدی مردان و زنان را به طور جدی به خطر می‌اندازد.

ما اطمینان داریم که شما تیمتان را به این مسابقات نمی‌فرستید.

با احترام

جاناردان سینگ گهلوت یونگ هاک یون دبیر کل فدراسیون بین المللی کبدی

نامه شورای المپیک آسیا نیز به این شرح است:

به اطلاع می‌رساند که بنده از شنیدن این خبر که قرار است کاپ جهانی کبدی بدون مجوز فدراسیون کبدی بدون مجوز فدراسیون کبدی بین المللی و یا فدراسیون کبدی هند برگزار گردد، به شدت متعجب شدم.

تنها سازمان قانونی و مجاز برای برگزاری کاپ جهانی در یک روزش فدراسیون بین المللی آن رشته ورزشی می‌باشد.

بنده از شما می‌خواهم که فدراسیون کبدی هند را راهنمایی کرده تا با مقامات دولتی ورزشی در هند برای توقف این مسابقه غیرقانونی، اقدام لازم را به عمل آورد.

با تقدیم احترام

شیخ احمد ال فهد ال صباح

رئیس شورای المپیک آسیا و Anoc

انتهای پیام/
برچسب ها: کبدی ، جهانی ، لغو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.