سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجمن‌های علمی، یاری‌دهندگان به ساختارهای پژوهشی و فناوری کشور

دبیر انجمن علمی پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری ایران گفت: انجمن‌های علمی یاری‌دهندگان به ساختارهای پزوهشی و فناوری کشور است. از این رو ارتباط دادن فناوران و دانشگران از اولویت‌های کاری انجمن علمی پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری ایران است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، مهندس حبیب‌اله اصغری دبیر انجمن علمی پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری ایران با بیان این مطلب افزود: هماهنگي مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، برقراري تعامل مؤثر و سازنده فيمابين اين مراكز و نيز كمك به قانونگذاران و مسئولا‌ن اجرايي در دولت، ايجاد يك تشكل علمي جهت بهره‌گيري از دانش ايجادشده در توسعه بنگاه‌هاي دانش‌بنيان و به تبع آن توسعه کشور از ضرورت‌های تشکیل انجمن است.
 
وی ادامه داد: جنس فعالیت‌های انجمن علمی پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری ایران از جنس خدمات اطلاع‌رسانی، تسهیل‌گری، و ارتباط دادن فناوران با سایر حوزه‌ها مثل عرصه صنعت و سرمایه‌گذاران و قانونگذاران است.
 
مهندس اصغری بر مشارکت همه فعالان پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان برای ترسیم افقی نو به‌منظور توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشور تأکید کرد و افزود: در دولت تدبیر و امید این فضا بیش از پیش فراهم شده و امیدواریم حرکت‌های خوب و مثمرثمری را در حوزه علم و فناوری داشته باشیم.
 
دبیر انجمن علمی پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری ایران در پایان با اشاره به حمایت دکتر روحانی از شرکت‌های دانش بنیان و 20 برابر شدن بودجه آنها اظهارکرد: این نگاه دولت مایه دلگرمی دست اندرکاران پارک‌ها و مراکز رشد و همه فعالان عرصه اقتصاد دانش بنیان است و همه باید برای تحقق اهداف مورد نظر در این راستا تلاش کنیم.
 
لازم به ذکر است،  انجمن پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری به عنوان یک تشکل غیردولتی در سال 1390 تأسیس شده و تلاش دارد شبکه‌ای از فعالان عرصه علم و فناوری را گردهم آورده و فارغ از تحولات سیاسی برای موفقیت‌های اقتصادی و اجتماعی در عرصه اقتصاد دانش بنیان همت کند.
برچسب ها: انجمن ، علمی ، فناوری ، رشد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.