سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دکتر ستاری؛

مهمترین وظایف معاونت،تجاری سازی و توسعه فناوری هاست

نشست مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در پارک فناوری پردیس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نشست مشترک معاون علمی وفناوری رئیس جمهور با معاون وزیر و رئیس هیات عامل و مدیران ارشد ایمیدرو و نیز جمعی از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس روز شنبه در محل این پارک برگزار شد.

دکتر سورنا ستاری در این نشست با اشاره به اینکه هدف از این گردهمایی آشنایی دو طرف با حوزه فعالیت های یکدیگر بوده است، گفت: با توجه به حوزه فعالیت های ایمیدرو، زمینه های مشترک فراوانی برای همکاری وجود دارد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در حقیقت از مهمترین وظایف و فعالیت‌های این معاونت تجاری سازی و توسعه فناوری هاست، چه در بخش صنعت و معدن باشد چه در بخش های پزشکی.

توجه ویژه به اشتغال در زمینه های دانش بنیان

وی با بیان اینکه اولویت دولت تدبیر وامید بحث ایجاد اشتغال به ویژه در زمینه های دانش بنیان است، افزود: در زمینه حمایت از پروژه های تحقیقاتی ابتدا شرکت های فعال باید خود و فعالیت شان را معرفی کنند تا جزو شرکت های دانش بنیان قرار بگیرند و بتوانند از حمایت های ویژه این معاونت بهره مند شوند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به همکاری های مشترک فراوان با سایر دستگاه ها و در زمینه تبدیل ایده به ثروت ادامه داد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توانست در هفته گذشته اولین مصوبه در پژوهشگاه وزارت نفت را بگیرد و در حال حاضر 6 شرکت دانش بنیان تحقیقات خود را در زمینه فعالیت های نفتی آغاز کرده اند.

دکتر ستاری با بیان اینکه در حال حاضر برای برآورد مایحتاج دارویی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همکاری‌هایی داریم، اضافه کرد: معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری در بحث حمایت از صادرات گیاهان دارویی نیز فعال بوده و اولین صادرات داروهای گیاهی به چین را نیز در هفته گذشته شاهد بودیم.

عضو هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه هدف اصلی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری ایجاد اشتغال، به ویژه در پروژهای بنیادی و دانش‌بنیانی است، گفت: در حقیقت ما در پی جذب بودجه های پژوهشی و هدایت شدة سازمان های مختلف هستیم تا بتوانیم با سرمایه گذاری این سازمان ها فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی مرتبط با طرح‌ها و پروژه‌های ملی و منطقه‌ای را در خود این سازمان ها آغاز کرده و شرکت های دانش بنیان را با سوق دادن به آن فعالتر و پویاتر کنیم.

ایمیدرو خواستار همکاری‌های سازنده و مطلوب با معاونت است

در ادامه این نشست همچنین دکترمهدی کرباسیان با اشاره به اینکه در  ایمیدرو بودجه قابل توجهی برای بحث پژوهش در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به بودجه در نظر گرفته شده برای بحث پژوهش، از این بخش بهره برداری مناسبی صورت نگرفته است که امیدواریم با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به نتایج بهتری دست پیدا کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با بیان اینکه ایمیدرو آمادگی دارد تا از نظر مالی هم، در این بخش سرمایه گذاری کند، ادامه داد: پس از شروع همکاری های مشترک بی شک بودجه‌های مورد اشاره نیز به سمت فعالیت های دانش بنیان خواهد آمد.

دکترکرباسیان افزود: همکاران من علاقه فراوانی برای همکاری های مشترک دارند و آنچه مهم است کاربردی بودن و عملیاتی بودن این همکاری هاست.

رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه این شرکت دارای تجهیزات و امکانات مناسبی برای بحث پژوهش است، گفت: ما به عنوان یک بخش پژوهشی از بخش خصوصی دعوت می کنیم که وارد میدان شوند و از امکانات در نظر گرفته شده بهره برداری لازم داشته باشند.

دکتر کرباسیان درباره همکاری های مشترک افزود: لازم است کارگروه مشترکی تشکیل شود تا دو طرف بتوانند با فعالیت های یکدیگر بیشتر آشنا شوند و همکاری های دوجانبه ای در چاچوب برنامه‌ریزی‌ها آغاز کنند. همچنین با تشکیل کار گروه مشترک ضمن جمعبندی فعالیت های دو جانبه امیدوارم هرچه سریعتر بتوانیم به همکاری های سازنده و مطلوب دست بیابیم.

در ادامه این دیدار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به همراه معاون وزیر صنایع، معادن و تجارت و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و هیات همراه، از چند شرکت دانش‌بنیان در پارک فناوری پردیس بازدید کرده که از جمله آنها می توان به شرکت رزیتان و کانساران بینالود اشاره کرد.

خاطر نشان می شود؛ ایمیدرو به عنوان یک سازمان مادر تخصصی زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کند./م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.