سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون علوم پزشکی جیرفت خبر داد

آغاز طرح غربالگری دیابت در جنوب کرمان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: طرح غربالگری دیابت در جنوب کرمان آغاز شده و به مدت 6 ماه برای افراد بالای 30 سال انجام می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، ابراهیم محمدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها باید از غیرعفونی جدا و توسط دستگاه‌های امحا بی‌خطر شوند و بعد جزو زباله‌های معمولی و دفع شوند.

وی افزود: در شهرستان کهنوج با پیگیری‌های انجام شده و جلسه با مسئولان امر مقرر شد، مکانی که زباله‌ها دفع می‌شد، چاله حفر شود و آنها را از بین ببرند و بعد مکانی با تأیید محیط زیست در نظر گرفته شد که زباله‌ها را به آنجا منتقل کنند.

محمدی تصریح کرد: تنها مشکل در این زمینه نبود جاده به سمت این مکان بود که  قرار شد، جاده آن هم احداث شود و زباله‌ها در این مکان جدید دفن شود، در زمینه زباله‌های بیمارستان کهنوج و مطب پزشکان نیز مقرر شد، پزشکان با بیمارستان قرارداد منعقد و زباله‌های آنها توسط بیمارستان بی‌خطر شوند.

وی خاطرنشان کرد: طرح غربالگری دیابت در جنوب کرمان آغاز شده که این طرح به مدت 6 ماه است که افراد بالای 30 سال در منطقه غربالگری دیابت برای آنها انجام و افرادی که قند آنها 126 یا بالاتر است برای آنها پرونده تشکیل و به متخصصان برای درمان ارجاع داده می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: کسانی که قند آنها بین 100 تا 126 است و پیش دیابت هستند، آموزش‌های لازم به آنها داده می‌شود تا وارد فاز دیابت نشوند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: جیرفت ، کرمان ، دیابت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.