سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

تاکید استاندار اصفهان بر تكميل طرح آمايش استان

استاندار اصفهان ابراز اميدواري کرد كه استان اصفهان جزو اولين استان هايي باشد كه طرح آمايش استاني را تكميل كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه شوراي برنامه ريزي استان تصریح كرد: لازم است در شوراي برنامه ريزي به تكميل طرح آمايش سرزمين و ديگر برنامه ريزي ها پرداخته شود.

وی طرح آمايش سرزمين را از جمله اين موضوعات مهم برشمرد و اظهار داشت: با توجه به اينكه اين طرح در سطح ملي بنا به دلايلي تهيه نشده است، ملزم هستيم كه آن را در سطح استاني آماده نماييم.

وي ابراز اميدواري نمود كه استان اصفهان جزو اولين استان هايي باشد كه طرح آمايش استاني را تكميل كند.

رئيس شوراي برنامه ريزي استان اصفهان با بيان اينكه مقوله حمل و نقل از ابعاد مختلف قابليت بررسي دارد، ادامه داد: حمل و نقل استان در طرح آمايش از نظر نوع حمل و نقل در سه دسته ريلي، هوايي و زميني مورد توجه قرار گرفته است.

زرگرپور خاطر نشان كرد: مسائلي همچون پرحادثه بودن جاده ها، پر خطر بودن مسيرها، نبود جاده مناسب در برخي نقاط و به طور كلي آنچه كه بايد ظرف ده سال آينده در زمينه حمل و نقل اتفاق افتد،‌ در اين طرح ديده شده است.

وي با بيان اينكه در حال حاضر حمل و نقل ريلي 4 درصد شبکه حمل و نقل ما را تشكيل داده و حمل و نقل هوايي نيز سهمي معادل 4 درصد در حمل و نقل دارد، اذعان داشت: اين بدان معناست كه بيش از 92 درصد شبکه حمل و نقل ما را حمل و نقل زميني تشكيل داده است.

وي تأكيد كرد: از طرفي بايد سهم حمل و نقل ريلي افزايش يابد و از طرف ديگر بايد با توجه به قرار گرفتن استان در محور شمال- جنوب و شرق غرب كشور با مقوله حمل و نقل از منظر ملي برخورد كنيم.

استاندار اصفهان برنامه ريزي در خصوص ارتباط حمل و نقل با طرح آمايش را ضروري دانست و افزود: حمل و نقل استان بايد در سطح برنامه ريزي هاي كلان ملي ديده شود.

وي اعلام كرد: در طول ماه هاي گذشته بخش هاي محيط زيست و حمل و نقل طرح آمايش استان مورد بررسي قرار گرفته و در كل با تصويب بيست بخش طراحي شده براي اين طرح،‌ مي توانيم به عنوان اولين استان اين طرح را ارائه نماييم./ش

برچسب ها: اصفهان ، تکمیل ، طرح ، آمایش ، استان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.