سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با راه اندازی سومين "پمپ گل"؛

قلب تنها "دکل حفاری ایران" در آبهای بین المللی بدون نوسان می تپد

دستگاه حفاری ایرانی ایران خزر( الیما) که در آبهای فراساحلی کشور ترکمنستان مشغول حفاری است اخیرا و با تلاش متخصصان ایرانی به سومین پمپ گل حفاری مجهز شد و با این اقدام عملکرد بدون نوسان بخش پمپاژگل به عنوان قلب تپنده این دستگاه حفاری تضمین شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت حفاری شمال ، هدایت اله خادمی با اعلام این خبر یادآور شد: با افزوده شدن سومین پمپ گل در دستگاه اليما ، مخاطرات ناشی از تعمیرات احتمالی هریک از پمپ ها و خروج بخشی از ظرفیت پمپاز گل رفع شده و امکان تحقق صد درصدی برنامه عملیات حفاری این دستگاه به وجود می آید.   
 
مدیرعامل شرکت حفاری شمال افزود: دستگاه حفاری مذكور با 2 دستگاه پمپ گل طراحي شده بود كه ديگر جوابگوی نيازهاي كارفرما نبوده و در  صورت نیاز یک پمپ به تعمیرات دوره ای، ممکن است برای مدت محدودی بخشی از ظرفیت پمپاژگل از چرخه عملیات خارج و سرعت حفاری چاه ها را کاهش دهد
خادمی ادامه داد: اين موضوع يكي از مشكلات اين دستگاه بود كه مي بايستي در زمان طراحي ديده مي شد.

به گفته خادمی با افزوده شده پمپ سوم در دستگاه اليما می توان مطمئن بود که ظرفیت استاندارد پمپاژگل همواره در این دستگاه وجود دارد و عملیات حفاری به صورت مستمر و با شتاب لازم پیش می رود.

وی تصریح کرد: بازسازی یک دستگاه پمپ و نصب موفق آن بر روی این دستگاه حفاری در شرایطی صورت گرفت که پیشتر تنها برای عملکرد 2 دستگاه پمپ در این دکل طراحی صورت گرفته بود اما با ابتکار متخصصان شركت حفاري شمال این پمپ با موفقیت نصب شد و تست های آن نیز انجام گرفت وگواهينامه هاي لازم از شركت هاي بين المللي اخذ گرديد.
 
خادمی یادآور شد: شرکت حفاری شمال به نمایندگی از صنعت پرافتخار نفت ایران بیش از 7 سال است که در عملیات حفاری در آبهای بین المللی کشور ترکمنستان حضور دارد و كارفرماي محترم بارها از عملکرد دقیق و منظم حفاری شمال اظهار رضایت مندی کرده اند اما اقدام اخیر و نصب پمپ گل سوم در دستگاه حفاری اليما باعث خواهد شد تا این شرکت در زمره یکی از مسئولیت شناس ترین و منضبط ترین شرکت های حفار ي در جهت تامين خواسته هاي كارفرما قرار گيرد.

خادمی با تقدیر از تمامی دست اندرکاران و متخصصان شرکت حفاری شمال به ویژه گروه تخصصی بازسازی و نصب پمپ سوم دکل اليما گفت: شرکت حفاری شمال با نگاه به اهداف کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی و توجه خاص به منویات رهبر معظم انقلاب (حفظه الله) خود را مکلف به حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت ایران می داند و دراین مسیر بدون توجه به جریان سازی های منفی به فعالیت های خود ادامه می دهد.

مدیرعامل شرکت حفاری شمال اظهار امیدواری کرد: در کنار سیاست افزایش ناوگان حفاری ، با بهره گیری از نبوغ متخصصان صنعت حفاری بتوان سرعت و ضریب بهره وری دستگاه های حفاری را ارتقا داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: دکل ، حفاری ، شمال ، الیما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.