سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد /

افتتاح مجهزترین واحد بسته بندی چای صادراتی کشور در خراسان رضوی

مجهزترین واحد بسته بندی چای صادراتی کشور در منطقه ویژه اقتصادی سرخس افتتاح شد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس در گشایش این خط تولید گفت: با توجه به حمایت های همه جانبه دولت و امیدی که در دل صاحبان صنایع و سرمایه گذاران در تمامی کشور علی الخصوص در منطقه ویژه اقتصادی سرخس جوانه زده است، این منطقه در آینده نزدیک به قطب بزرگ صادرات کالا در کشور تبدیل خواهد شد
.

محمد مهدی مروج الشریعه افزود: امیدواریم با حمایتهای دولت، این منطقه به قطب صادرات کالا از شمال شرق کشور تبدیل شده و با ظرفیتهایی که وجود دارد، بتواند به عنوان مرکز تبادلات بین المللی کشورهای عضو اکو ایفای نقش نماید.

وی گفت: هم جواری با کشورهای حوزه CIS و شمال قفقاز در مسیر جاده ابریشم، می تواند به احیای محور ترانزیتی شرق کشور کمک کند.

نایب رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس افزود: امکانات منحصر بفرد زیربنایی نیز یکی از پتانسیل‌های فوق‌العاده برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی به شمار مي‌آيد.

منطقه ويژه اقتصادي سرخس در سال 75 با حضور رهبران و نمايندگان بيش از صد كشور جهان آغاز به كار کرد و با افتتاح گمرك در سال 1380، وارد مرحله بهره‌برداري شد كه به دليل موقعيت ممتاز جغرافيايي، نقطه اتصال بين آسياي مركزي با كشورهاي حوزه خليج فارس در جنوب ايران و آب هاي آزاد، اروپا در غرب و كشورهاي افغانستان و پاكستان در شرق به شمار می رود.

مروج الشریعه با اشاره به سرمایه گذاری عظیم و اقدامات زیربنایی آستان قدس رضوی در این منطقه عنوان کرد: با توجه به موقعیت خاص استراتژیک و اقلیم مناسب منطقه ویژه اقتصادی سرخس، در آینده نزدیک این منظقه به قطب صادرات و تولید در خاورمیانه تبدیل خواهد شد.

برچسب ها: افتتاح ، واحد ، بسته ، بندی ، چای ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.