سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

تصویب طرح گردشگری زمین های حاشیه تالاب چغاخور

طرح جامع گردشگری اراضی پیرامون تالاب بین المللی چغاخور استان چهارمحال و بختیاری در کارگروه گردشگری این استان تصویب شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: مطالعات این طرح که به مدت دو سال به طول انجامید، از سوی شرکت مشاور و زیر نظر این اداره کل انجام شد.
مژگان ریاحی اظهار داشت: از نکات مهم این طرح، رعایت همه اصول توسعه پایدار برای حفظ اکوتوریسم منطقه و توسعه گردشگری روستاهای حاشیه این تالاب است.
وی گفت: این طرح که پس از دو مرحله بررسی در گروه های کارشناسی نهایی شد، از اراضی حاشیه تالاب به سه منطقه عمده تقسیم و کاربری های قابل استقرار در هر یک از نواحی مذکور به صورت کاربری های مجاز و کاربری های ممنوع تشکیل شده است.
ریاحی افزود: در این طرح برای نخستین بار برای نظارت بر توسعه پایدار نظیر گردشگری، انتقال آب، کشاورزی و توسعه روستایی، نظام مدیریت یکپارچه تحت عنوان سازمان عمران و توسعه عمران چغاخور با حضور بخش های ذیربط پیشنهاد شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس این طرح ظرفیت بُرد منطقه که نشان دهنده حداکثر گردشگران ورودی به یک منطقه بدون آسیب به اکوتوریسم است هشت هزار نفر برآورد شده است.
تالاب بین المللی چغاخور با وسعت حدود دو هزار و 300 هکتار در فاصله 65 کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری و 25 کیلومتری شهر بروجن واقع شده است./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.