سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش شاخص بخشند‌گی در کشور

رئیس سازمان داوطلبان با اشاره به 3 شاخص بخشند‌گی در جهان از روند کاهش آن در کشور خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، فرحناز ر‌افع در آئین نکو داشت از خیر‌ین و داوطلبان سازمان داوطلبان که به مناسبت روز جهانی داوطلب در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد با اشاره به تاخیر برگزاری این مراسم افزود: تاخیر چند روزه در برگزاری این مراسم به دلیل هر چه با شکوه تر برگزار کردن آئین نکو داشت از خدمات داوطلبان بود.  
 
وی در ادامه با بیان اینکه هر روز تعداد داوطلبان در جهان رو به کاهش می رود اظهار داشت: اگرچه در جذب داوطلب با روند خوبی روبرو هستیم اما در نگهداری از آنها برای بهبود وضعیت زندگی اجتماعی که موجب گسترش عدالت اجتماعی می شود با مشکل روبرو هستیم. خوشبختانه با توجه به نگرش ریاست جمعیت هلال احمر؛ برنامه جامع تحول تدوین خواهد شد که اقدامات و خدمات داوطلبان را بسیار هدفمند تر خواهد کرد.  
 
رئیس سازمان داوطلبان در ادامه با اشاره به شاخص بخشند‌گی در جهان افزود: میزان کمکهای نقدی داوطلبان، زمانی که داوطلبان در اختیار نهادها و موسسات خیریه می گذارند و همچنین کمک به یک فرد نیازمند ناشناس شاخص بخشندگی‌ در جهان است که متاسفانه این رتبه در کشور ما رو به کاهش است.  
 
وی در ادامه بیان داشت: عدم اعتماد به تشکل ها و سازمانهای مردم نهاد یکی از دلایل این روند کاهشی است که خوشبختانه جمعیت هلال احمر ایران با فر‌صتهای ارزشمندی که دراختیار دارد توانسته اعتماد مردم را به خود جلب کند.  
 
رافع در ادامه با بیان اینکه فعالیت های خیرخواهانه باید به سمت موسسه های خیریه هدایت شود افزود: این هدایت منجر می شود تا از تمامی ظرفیت های جامعه برای گسترش نوع دوستی و مهر ورزی تلاش بیشتری صورت گیرد. سازمان و موسسه ای موفق است که بتواند مشارکت اجتماعی بالایی جذب کند و اثر بخشی آن کاملا نمود داشته باشد.  
 
وی در ادامه با اشاره به تلقی مردم از خلاصه شدن فعالیتهای هلال احمر به فعالیتهای امدادی بیان داشت: خدمات امدادی تنها یکی از ماموریت های هلال احمر است.  
 
ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی به خصوص پیشگیری و آموزش ارائه خدمات فرهنگی در فعالیتهای بشر دوستانه یکی دیگر از وظایف مهم جمعیت هلال احمر است که با استفاده از ظرفیت فرهنگی دواطلبی در جامعه توانستیم بیش از 578 هزار نفر نیازمندان را از ویزیت رایگان بهره مند کنیم و همچنین با اعزام 831 کاروان سلامت به مناطق محروم بتوانیم خدمات حمایتی و بهداشتی خود را که با کمک خیرین و داوطلبان محقق شد به مناطق محروم و نیازمند برسانیم که 101 هزار نفر از نیازمندان از خدمات درمانی کاروانهای سلامت بهره مند شدند.  
 وی در پایان به اهدای 68 هزار واحد خون اشاره و خاطر نشان کرد: در 100 روز گذشته با توجه به کاهش ذخایر خونی داوطلبان و خیران 68 هزار واحد خونی اهدا کردند و 4 میلیون نفر از خدمات داوطلبان بهره مند شدند.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: خیران ، خون ، مشارکت ، داوطلبان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.