سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در آغاز راه،

یلدای قصه‌ها به مراکز کانون می‌رود

با برگزاری «یلدای قصه‌گویی» در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراحل مقدماتی هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی نیز کلید می‌خورد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، قرار است شیوه‌نامه‌ی این جشنواره هم‌زمان با آغاز ماه دی در اختیار مراکز کانون سراسر کشور قرار بگیرد.

در همین حال جشن یلدا در قالب قصه‌گویی، پرده‌خوانی‌، شاهنامه‌خوانی و... در تمامی مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار روستایی و شهری کانون از 25 تا 28 آذر برگزار خواهد شد. 

جشن یک روزه «یلدای قصه‌گویی» مراکز فرهنگی‌هنری کانون با قصه‌گویی اولیا، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌‌ها و مربیان کانون برای اعضای مراکز و دانش‌آموزان مدارس همراه خواهد بود.

به گفته محمود مروج دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، شب یلدا، شب قصه‌ها و شب لحظه‌هایی است که با قصه‌ سپری می‌شود.

مدیر هماهنگی امور استان‌های کانون یادآور شد: پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌‌ها در این شب، تجربه‌‌ها و هم‌چنین قصه‌های آموزنده زیادی را برای نوه‌ها و فرزندان خود تعریف می‌کنند که این باعث انتقال سینه به سینه بسیاری از مفاهیم است.

مروج خاطرنشان کرد شب یلدا عامل پیوند نسل‌های قبل با نسل امروز است و در چنین شبی میراث فرهنگی و ملی مردم ما منتقل می‌شود. وی ادامه داد شب یلدا شبی است که گنجینه واژگانی کودکان و نوجوانان ما پربارتر و فرهنگ گفت‌وگو و تعامل تقویت می‌شود. 

وی با اشاره به این‌که شب یلدای امسال با ایام عزاداری اربعین حضرت ابا عبدالله‌الحسین (علیه‌السلام) مصادف شده است افزود: تلاش می‌شود برنامه‌ها و قصه‌های یلدا متناسب با فضای معنوی این ایام باشد تا از فیوضات اربعین حسینی نیز ‌بهره ببریم.

مروج در پایان تصریح کرد شیوه‌نامه هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در حال تدوین است در حالی‌که سبک و چارچوب آن نسبت به 16 دوره گذشته تغییر کرده است.

انتهای پیام/ص
برچسب ها: قصه ، کانون ، جشنواره ، قصه گویی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.