سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان /

حق ‌مردم‌ سیستان و بلوچستان را می گیریم

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای گرفتن حق این مردم، روحیه طلبکارانه دارم و سایر مسئولان استان هم برای گرفتن حق

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان.، علی اوسط هاشمی در نشستی با اعضای شورای قضایی سیستان و بلوچستان‌ افزود: عسلویه از نگاه ما ایرانی‌ها، سال‌ها پنهان بود و آن طور که باید از ثروت آن برای کشور بهره نبرده‌ایم در حالی که کشور قطر سال‌های زیادی است که از سرمایه مشترک این منطقه به منظور توسعه کشورش استفاده کرده است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: تنها حدود 10 سال است که در بحث استفاده از سرمایه‌های عسلویه ایران وارد میدان شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: آنچه تاکنون از این استان گزارش شده با واقعیت‌های استان منطبق نبوده و سبب ایجاد غربت بین استان و سایر مناطق کشور شده است.

اوسط هاشمی عنوان کرد: فاصله و تفاوت سطح برخورداری این منطقه با مرکز، هم تضییع حق ملی و هم حق منطقه‌ای است.

وی گفت: معتقدم که به واسطه رویکردهای ضعیف در این استان، هم حق ملی ضایع شده و هم اینکه حق منطقه‌ای مردمان نادیده انگاشته شده است.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برای گرفتن حق این مردم، روحیه طلبکارانه دارم و سایر مسئولان استان هم برای گرفتن حق مردم باید طلبکارانه برخورد کنند تا بتوان شرایط را عوض کرده و با گذشته تفاوتی ایجاد شود.

اوسط‌هاشمی افزود: چنانچه به استانی متفاوت می‌اندیشیم باید نوع رویکردها تغییر کند و استان مستثنی دیده شود چرا که نگاه فرمتی پاسخگو نیست.

وی اضافه کرد: نباید نگاه امنیتی آنچنان بر استان سایه بیندازد و یا خرده شرارت‌ها در استان برجسته شود، که بر حقوق مردمی تاثیر بگذارد.

استاندار سیستان و بلوچستان به ظرفیت‌های استان اشاره و عنوان کرد: سیستان و بلوچستان با سرمایه‌های نهفته در عمق زمین و موقعیت مهم استراتژیک می‌تواند کریدور جهان باشد.

وی تأکید کرد: باید مرز را از شرارت به ثروت و تجارت و بسط روابط تبدیل کرد.

اوسط هاشمی در پایان افزود: برای رسیدن به توسعه باید به هم‌افزایی بیندیشیم و هدف ما منافع ملی باشد./س

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.