سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قراردادهای ورزشی ثبت رسمی می‌شوند؛

مشکلات ورزشی در مراجع تخصصی بررسی می‌شوند

قرارداد‌های ورزشی و همچنین مشکلات پیش آمده در رشته‌های مختلف ورزشی ثبت رسمی و در مراجع تخصصی حل و فصل می‌شوند.

احمد یوسفی صادقلو مدیر روابط عمومی انجمن علمی حقوق ورزشی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص انجمن علمی حقوق ورزشی ایران گفت: انجمن علمی حقوق ورزشی ایران از ابتدای سال 90 به صورت نوپا فعالیت خود را آغاز کرد، گر چه این علم در خارج از کشور سابقه‌ای نسبتاً طولانی دارد اما در ایران جسته گریخته و به صورت دو واحد درسی حقوق ورزشی دررشته‌های تربیت بدنی در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود.

وی افزود: مبنای شکل گیری انجمن‌های علمی یکی به جهت نیاز جامعه ورزشی و دیگری تخصصی نمودن این رشته بود که مجوز گرفتن آن نیز تحت نظارت و سرپرستی وزارت علوم است که پس از اخذ مجوز از وزارت ورزش و علوم این انجمن اردیبهشت سال 92 تاسیس شد.

روابط عمومی انجمن علمی حقوق ورزشی به کمیته‌های مختلف این انجمن اشاره کرد و گفت: پس از برگزاری جلسات ابتدایی کمیته‌های مختلف این انجمن تشکیل شد که هم اکنون به صورت نوپا درحال فعالیت بوده که کمیته هایی همچون آموزش  و پرورش از جمله آنهاست.


یوسفی صادقلو همچنین به اهداف انجمن اشاره کرد و ادامه داد: انجمن  در حال حاضر درحال معرفی خود و عضو گیری اعضا است که نمایندگی به استان‌ها نیز یکی از این اهداف است که هم اکنون نمایندگی استان البرز آغاز شده و قرار است که جمع بندیهای این همایش‌ها منتهی به هدفمند کردن حقوق ورزشی شود.

وی همچنین به تخصصی کردن و رسیدگی به اختلافات حقوقی میان زیرمجموعه‌های ورزشی اشاره کردو گفت: یکی از این اهداف مهم و مد نظر انجمن تخصصی کردن و رسیدگی به اختلافات حقوقی میان زیر مجموعه های ورزشی شامل ورزشکاران، ورزشگاه ها، فدراسیون‌ها و همچنین اختلاف میان آنهاست و ما سعی می کنیم با دستورالعمل‌های هیئت وزیران به جای اینکه دعاوی به دادگاه های بدون تخصص ارجاع شود توسط خود داوران متخصص در زمینه حقوق ورزشی انجام گیرد.
 
مدیر روابط عمومی انجمن در ادامه به مشکلات حال حاضر و حقوقی رشته های مختلف ورزشی اشاره کردو گفت: درحال حاضر مشکلات به دو صورت حل و فصل میشوند یا به صورت اجباری در فدراسیون ها هنگام انعقاد قرارداد ورزشکاران که مرجع حل اختلاف را کمیته های انضباطی معرفی می کنند البته این جریان تبعاتی نیز به همراه دارد و به هنگام تصمیم گیری بعضاً دیده شده که عدل و انصاف رعایت نشده است.

وی به اشکال دیگر اشاره کرد و گفت: بخش دیگری از این دعاوی به مراجع دادگستری عمومی ارجاع می شوند که  ما نه مجمع و نه محاکم و نه قضات متخصص در این زمینه داریم و در نتیجه با آراء متفاوتی در این مراجع روبرو می‌شویم که  بر خلاف اصول بین‌المللی ورزشی است.
 
یوسفی‌صادقلو همچنین به‌تعاملاتی با برخی از فدراسیون‌های ورزشی اشاره کرد و اظهار داشت: سعی کردیم با فدراسیون‌هایی که بیشترین مشکلات حقوقی را دارند ارتباط برقرار کنیم که فدراسیون فوتبال یکی از این موارد است.
 
مدیر روابط عمومی انجمن علمی حقوقی ورزشی تصریح کرد: یکی دیگر از بحث‌های حقوق ورزشی رسمی کردن و قانونمند کردن این ورزش است.
 
به طور مثال کلیه‌ی قرارداد‌هایی که در فدراسیون‌ها منعقد می‌شود هر چند که یک مرجعی تحت عنوان فدراسیون قرار داد‌ها را ثبت می‌کنند اما مرجع رسمی همانند دفترخانه‌های رسمی وجود ندارد که ما به هنگام بروز مشکل بتوانیم از مزایای اسناد لازم اجرا بهره‌مند شویم که ما تمایل داریم این موضوع جا بیفتد که کلیه قرارداد‌ها با پیش فرض‌های قانونی و قانونمند در مراجع رسمی ثبت شوند که چند مزایا دارد.
 
یک تامین درآمد برای بیت المال‌ و دیگری بحث مهم رسمی کردن قرار داد‌ها است که موضوعی بسیار حائز اهمیت است.
 
وی تاکید کرد: انجمن علمی حقوقی ورزشی از اساتید و دانشجویان علاقه‌مند رشته‌ی حقوق و تمامی کسانیکه در این زمینه به تحقیق و پژوهش پرداخته و مقالات و نوشته‌هایی را ارائه کرده‌اند دعوت به عمل می‌آورد که از آثار آنها استفاده  کرده  تا بر روی سایت انجمن قرار گرفته و در دسترس عموم قرار گیرد.
 
وی همچنین به برگزاری همایش 25 آذر اشاره کرد و ادامه داد: همایش 25 آذر تحت عنوان "حکمت و حل و فصل اختلافات در ورزش‌ " است که یکی از اهداف اساسی این انجمن به شمار می‌رود.
 
یوسفی صادقلو در پایان به سایت انجمن علمی حقوق ورزشی اشاره کرد و ادامه داد: سایت انجمن توسط وزارت علوم راه اندازی شده و در اختیار ما قرار  گرفته است که سایت بروز بوده و کلیه‌ی اخبار و مقالاتی  که در این زمینه تهیه شده به صورت  متون فارسی و لاتین در دسترس عموم قرار دارد.
 
 يوسفی صادقلو‌ در پایان به تاریخ و مکان برگزاری مراسم اشاره کرد و گفت: همایش انجمن علمی حقوق ورزشی در تاریخ 25 آذر در سالن اجتماعات دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز با حور حقوق‌دانان متخصص و اساتید رشته تربیت بدنی و مسئولین فدراسیون‌های ورزشی و اصحاب رسانه از ساعت 10 صبح الی 12 برگزار می‌شود.
 
 
انتهای پیام/

برچسب ها: مشکلات ، ورزشی ، در
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.