سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با اشاره به بازداشت جاسوس انگليس؛

صدقيان: انگليس در اجراي توافقنامه هسته‌اي ژنو مانع‌تراشي مي‌کند

رئيس مرکز عربي مطالعات ايراني گفت: بازداشت جاسوس انگليس در ايران احتمالا به مانع تراشي لندن در اجراي توافق‌نامه هسته‌اي ژنو مرتبط است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "محمد صالح صدقيان" در گفتگو با شبکه تلويزيوني بي بي سي عربي از تهران درباره بازداشت يک جاسوس انگليس در ايران و در پاسخ به اين پرسش که اعلام بازداشت اين فرد در حالي که ايران مي‌خواهد روابط خود را با انگليس و ديگر کشورهاي غربي پس از توافق هسته اي ژنو بهبود دهد چه معنايي دارد، گفت: اين خبر که توسط مقامات قضايي ايران اعلام شده قابل توجه بوده است چرا که پس از بسته بودن سفارتخانه هاي ايران و انگليس در دو سال گذشته شاهد از سرگرفته شدن روابط دو کشور هستيم. ديدارهايي ميان وزراي خارجه دو کشور صورت گرفت و به نظر مي‌رسيد که اوضاع در روابط تهران و لندن در مسير عادي خود گرفته است چرا که هفته گذشته کاردار غير مقيم انگليس وارد تهران شد. 

به نظر مي رسد اين فرد بازداشت شده در شهر کرمان به گروه جندالشیطان مرتبط است. ايران اين گروه را به همکاري با سازمان هاي اطلاعاتي انگليس و آمريکا متهم مي‌کند. همچنين اعلام بازداشت اين فرد پس از اقدام آمريکا در تحريم هاي جديد عليه اين کشور و تلاش‌هاي انگليس براي مانع‌تراشي در اجراي توافق هسته‌اي ژنو مرتبط باشد.

صدقيان درباره سرنوشت لوينسون جاسوس سابق سيا گفت: ناپديد شدن لوينسون مسئله پيچيده‌اي است. منابع آمريکايي مي گويند اين فرد در جزيره کيش ايران ناپديد شده است. پيچيدگي‌هاي زيادي درباره اين مسئله وجود دارد. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.