سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترکی فیصل:

آمریکا و انگلیس به اندازه کافی به جنگجویان مخالف سوری کمک نکرده‌اند

شاهزاده ترکي بن فيصل مدير سابق دستگاه اطلاعاتي عربستان سعودي گفت: مخالفان بشار اسد رئيس جمهور سوريه با اوضاع سختی از آغاز درگیریهای سوريه مواجهند زيرا آمريکا و انگليس ارائه کمک به آنها را رد کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، آمريکا و انگليس روز پنجشنبه پس از انتشار گزارش‌ها در خصوص تصرف ساختمانهاي شوراي نظامي سوريه وابسته به ارتش آزاد سوريه در مرز با ترکيه توسط جبهه النصره، کمکهای غير کشنده خود را به شمال سوريه به حال تعليق درآوردند.  

شاهزاده ترکي از اين تصميم انتقاد کرد و گفت اين دو کشور ارتش آزاد سوريه را رها کردند تا خود از خودش دفاع کند.  

شاهزاده ترکي در حاشيه نشست جهاني سياست در موناکو به رويترز گفت: «مسئله ای که بيشترين خسارت را وارد کرده است اين است که از آغاز اين منازعه و از زمان به وجود آمدن ارتش آزاد سوريه، انگليس و آمريکا هيچ کمکي نکرده اند و تنها کمکهاي ضروري ارائه مي‌کنند تا ارتش آزاد خود از خودش دفاع کند.»   

وي افزود :« وضعيتي وجود دارد که در آن يک طرف سلاح در اختيار دارد و طرف ديگر براي دريافت تسليحات دفاعي فرياد مي‌زند.»  

وي اضافه کرد :« به نظر من اين مسئله کمبود حمايت مالي بين المللي از ارتش آزاد سوريه موجب شده است اين ارتش در وضع مناسبي که امروز بايد قرار داشته باشد قرار ندارد.»  

عربستان سعودي و قطر حاميان اصلي ائتلاف ملي سوريه و ارتش آزاد سوريه هستند و به آن کمکهاي تسليحاتي ، آموزشي ، مالي و اطلاعات نظامي به مخالفان ارائه مي کنند.  

کشورهاي غربي از ارائه سلاح سنگين مانند موشک اندازهاي ضد تانک از ترس احتمال رسيدن آن به طرفهاي تندرو ، خودداري کرده‌اند.  

شاهزاده ترکي افزود معتقد است موفقيت در توقف اين درگيري، پايان دادن به نظام اسد است. 
 
منابعي در مخالفان اعلام کردند قرار است رهبران جبهه اسلامي که اتحاد شش گروه اصلي جنگجويان مخالف سوري به شمار مي آيد در چند روز آينده در ترکيه با مسئولان آمريکايي گفتگو کنند.  

يکي از جنگجويان مخالف جبهه اسلامي گفت پيش بيني مي شود در اين گفتگوها درباره اينکه آيا آمريکا براي مسلح کردن اين جبهه کمک خواهد کرد يا نه، گفتگو شود.  

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
تورج
۱۲:۵۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۲
خفه بابا مزدور بدبخت . . .