سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایش ضعف "آل خلیفه" در بازداشت شخصيتهاي مخالف

دبيرکل گروه جنبش آزادي بحرين گفت بازداشت شماري از شخصيتهاي برجسته مخالف رژيم بحرين نشان مي دهد اين رژيم همچنان بر اشتباهات خود اصرار دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛ سعيد الشهابي عضو گروه جنبش آزادي بحرين در گفتگو با اين شبکه گفت رژيم بحرين هيچ مخالفت از طرف هيچ جناحي را تحمل نمي کند و اگر اجازه برگزاري تظاهرات را بدهد محدوديت هاي بسيار زيادي را از شعارها گرفته تا محل برگزاري تظاهرات و مقررات حفاظت از آنها را اعمال مي کند. در  واقع اين اقدامات اخير رژيم بحرين  محدود به همين روزهاي اخير نمي شود بلکه در ادامه سياستهاي کلي اين رژيم است. آنها طي دو ماه اخير اقدامات سرکوب گرانه خود را در چندين شهر و روستا در بحرين صورت داده اند و دهها تن از فعالان را که احتمال داشت اعتراضات هفدهم دسامبر را که روز شهدا نام گذاري شده سازماندهي کنند بازداشت کرده اند. بنابراين سرکوبها در بحرين ادامه دارد با اين حال اراده مردم بحرين نيز همچنان محکم است و به انقلاب خود ادامه مي دهند و به درخواست حقوق مشروع خود ادامه مي دهند. 

شهابي افزود به اعتقاد من رژيم بحرين اين احساس را دارد که در موضع ضعف و سراشيبي سقوط قرار گرفته است بنابراين تصور مي کند اگر شخصيتهاي برجسته اي چون نبيل رجب، زينب خواجه، حسن مشيمع موضع انقلاب تقويت خواهد شد و اين مسئله منجر به سرنگوني حکومتشان خواهد شد. تنها چاره اي که براي دولت باقيمانده است متوسل شدن به سرکوب و نيز تکيه بر کمک عربستان سعودي است که همچنان نيروهاي خود را در بحرين نگهداشته است.

هيچکدام از اين روشها منجر به برقراري ثبات در بحرين يا تقويت رژيم نمي شود. رژيم بحرين همچنان در برابر درخواستهاي مردم بي توجهي مي کند و همچنان به بازداشت و آزار شخصيت هاي برجسته مخالف دولت ادامه مي دهد و به توصيه هاي دولت هاي ميانه روي خارجي بي توجهي مي کند. رژيم بحرين بر اين باور است که مي تواند از اين طوفان عبور کند با اين حال من تصور نمي کنم موفق شود. اگر رژيم بحرين مواضع خود را ميانه رو گرايانه تر مي کرد و به تقاضاي مردم توجه مي کرد مي توانست به راحتي اوضاع را مديريت کند با اين حال فرصتهاي خود را از دست داده است و سرنگوني رژيم بحرين تنها مسئله اي مربوط به زمان است چرا که حاميان آنها يعني عربستان سعودي بيش از پيش ضعيف شده اند.

پرس تي وي افزود رژيم بحرين چندين تن از شخصيت هاي مخالف اين کشور را پس از انتشار بيانيه اي رسمي مبني بر برگزاري تظاهرات صلح آميز در اين کشور بازداشت کرد. 

الوفاق گروه اصلي مخالف در بحرين مي گويد دستکم سه شخصيت مخالف پس از تسليم درخواست رسمي راهپيمايي صلح آميز بازداشت شده اند. الوفاق با محکوم کردن اين اقدام اعلام کرد مسئولان رژيم بحرين در حال استفاده از قدرت براي تنبيه کردن افراد هستند. بحرين از فوريه 2011 تاکنون صحنه اعتراضات داخلي است. معترضان خواستار سرنگوني رژيم هستند. تاکنون دهها نفر کشته و شمار زيادي از تظاهر کنندگان بازداشت شده اند.

انتهای پیام / 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.