سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای مرحله دوم طرح سنجش عدالت در ورودی غربی پایتخت

شهردار منطقه 9 تهران، با اشاره به فاز نخست اجرایی طرح سنجش عدالت در سال گذشته از اجرای مرحله دوم این طرح در سطح محدوده خبر داد و گفت: اجرای این مرحله نیاز به آشنایی شهروندان و مشارکت آنان دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سید علیرضا حسینی، در این خصوص اظهار داشت: تحقق عدالت و کاهش نابرابری‌ها به‌ویژه در حوزه‌های حساس و اساسی اجتماعی یکی از دغدغه‌های دولت‌های مختلف در بسیاری از نقاط جهان به شمار می‌آید و همین موضوع باعث شد که شورای اسلامی شهر تهران در یکی از جلسات خود، فصلی جداگانه از برنامه 5 ساله شهر تهران را به کاهش نابرابری‌‌های اجتماعی اختصاص دهد.

وی افزود: همین موضوع منجر به پژوهش سنجش عدالت در شهر تهران شد و در دستور کار مناطق 22 گانه قرار گرفت و منطقه 9 نیز تمامی سراهای محله را به نوعی درگیر آن کرده و کارگروه مداخله کار خود را آغاز کرده‌اند.

حسینی، تصریح کرد: در طرح سنجش عدالت، سلامت یاران اداره سلامت به جمع‌آوری اطلاعات خانوارهای هر محله در شش حیطه پرداختند که شامل محیط فیزیکی، سلامت، اجتماعی، اقتصادی، تغذیه و حکمرانی بوده و هر کدام از آنها از حوزه‌هایی تشکیل می‌شود که حوزه‌ها هم برای خود شاخص‌هایی برای ارزیابی دارند.

شهردار منطقه 9، ادامه داد: برای کسب اطلاعات درباره نیازهای هر محله و مشکلات اهالی نیاز به جمع‌آوری اطلاعات بود که به همین دلیل 1600 نفر خانوار از ساکنان محله به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند.
وی اضافه کرد: کارشناسان از هر محله 200 خانوار را انتخاب کرده و با حضور سلامت یاران در محله‌ها، نیازهای اساسی محله توسط خودشان ارزیابی شد.
حسینی، با بیان اینکه در منطقه 9، برای هر محله 43 مشکل شناسایی شد، گفت: برای دریافت راهکارهای اجرایی  کمیته‌های توسعه نیز شکل گرفتند.
وی با اشاره به اعضا تشکیل‌دهنده کمیته توسعه نیز، اظهار داشت: اعضاء این کمیته‌ها درمحله‌ها، شامل مدیر محله به عنوان مسئول، نماینده کارگروه‌های 6گانه مدیریت محلات و 2 نفر هم به عنوان کانون‌های سلامت محو بوده که در تمامی محلات شکل گرفت.

شهردار منطقه 9 خاطرنشان کرد: اعضا این کمیته باید از مجموعه 43 شاخص مطرح شده و براساس نیاز محله، هفت اولویت را برای محله در نظر گرفته تا به ترتیب و به مرور زمان برای رفع آن تلاش شود.

وی با بیان اینکه پس از تعیین اولویت‌های نخست هر محله، کارگروه مداخله تشکیل شد، نیز گفت:اعضا این کارگروه وضعیت موجود محله را تحلیل کرده و نتیجه شاخص‌ها به اطلاع اهالی رسیده و حتی با ارائه برنامه‌هایی جهت کاهش مشکلات در محلات اقدام کرده و نتایج قابل توجهی دربرداشته است.

شهردار منطقه 9، در پایان با اشاره به شروع طرح‌های پیشنهادی برای اولویت نخست، اظهار کرد: هدف از اجرای طرح سنجش عدالت کاهش نابرابری‌ها و برخورداری همگان از امکانات شهری بوده و جهت اجرای آن در مراحل بعدی به مشارکت شهروندان محلات نیازمندیم و به زودی زمان برنامه‌ریزی اولویت دوم فرا می‌رسد.

انتهای پیام/
برچسب ها: طرح ، سنجش ، عدالت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.