سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه تظاهرات طرفداران مرسي با وجود برف وباران در شهرهای مصر

طرفداران محمد مرسي رئيس جمهور برکنار شده مصر با وجود سرماي شديد و بارش باران و برف به راهپيمايي خود در شهرهاي مختلف اين کشور ادامه دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني القدس ؛ اين تظاهرات گسترده مردمي به دعوت ائتلاف ملي حمايت از مشروعيت در اکثر شهرها و استانهاي مصر برگزار شد. از سوي ديگر عدلي منصور رئيس جمهور موقت مصر در سخنراني امروز خود زمان همه پرسي قانون اساسي را که کميته پنجاه نفره تدوين قانون اساسي مصر نهايي کرده است تعيين خواهد کرد.

اين در حالي است که روزنامه الحيات چاپ لندن به نقل از منابع آگاه نوشت: عدلي منصور روز چهاردهم ژانويه آينده را به عنوان زمان همه پرسي قانون اساسي تعيين خواهد کرد. همچنين الحيات نوشت يک مسئول دولتي در مصاحبه با اين روزنامه تصريح کرده است: اين همه پرسي در سه مرحله و در سه روز متوالي برگزار خواهد شد. وي تاکيد کرد: دولت موقت تدابير امنيتي براي تضمين برگزاري موفقيت آميز اين همه پرسي در نظر گرفته است. از سوي ديگر مردم مصر بدون توجه به سرماي شديد در اين کشور با شرکت در دهها راهپيمايي بر حمايت خود از مشروعيت تاکيد کردند. 

سلمي رفاعي گزارشگر شبکه القدس گفت: سرماي شديد و باران و برف نيز همانند گلوله هاي کودتاگران نتوانست مانع از ادامه اعتراضات مسالمت آميز تظاهرکنندگان مصري شود.
هزاران نفر از مردم مصر در تظاهرات شبانه گسترده اي به خيابانها ريختند تا به دعوت ائتلاف ملي حمايت از مشروعيت پاسخ مثبت داده باشند. اين راهپيمايي با شعار «ميليونها دانشجو انقلاب مي کنند» برگزار شد.

گزارشگر اين شبکه تلويزيوني افزود: شهرهاي اسکندريه ، قاهره ، منوفيه ، السهاج و تعداد ديگري از شهرها و استانهاي ديگر مصر شاهد اين تظاهرات بود که در آن شعارهايي همچون «ميدان رابعه العدويه اقدامات سرکوبگرانه نظام کودتاگران را به چالش کشيده است» سر داده مي شد. اين در حالي است که شرکت کنندگان در تظاهرات علاوه بر در دست داشتن عکسهاي محمد مرسي رئيس جمهور برکنار شده مصر تصاوير شهدا و زندانيان سياسي را نيز در دست داشتند. آنها همچنين در شعارهاي خود خواستار سرنگوني دولت نظامي و نظامي گري و بازگشت مشروعيت و مسير دموکراسي به مسير اصلي خود در مصر شدند.

سلمي رفاعي در ادامه گزارش خود افزود: پيامي بزرگ از ملتي شکست ناپذير همه جا طنين انداز شده است که مي گويد طرفداران ائتلاف ملي حمايت از مشروعيت در زير باران و برف نيز از تظاهرات خود دست نکشيدند.

ائتلاف ملي حمايت از مشروعيت با تشکر از مردم مصر به علت برگزاري اين تظاهرات به رغم برف و باران و سرما، به دولت مصر هشدار داد : از ابزار و شيوه هاي خشونت عليه فعاليتهاي انقلابي جوانان مصري استفاده نکند. اين ائتلاف از همه کساني که مخالف کودتا هستند خواست انقلاب خود را عليه کودتاگران ادامه دهند و آنها را به تحمل همه شرايط سخت و مشکلات دعوت و تاکيد کرد: انقلاب تا زمان قصاص جنايتکاران ادامه دارد.

انتهای پیام / 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.