سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان بهره وري انرژي ايران اعلام كرد:

كاهش 61 درصدی مصرف "انرژی" با استفاده از آب نرم در لباسشویی

تحقیقات آزمایشگاه ملی صرفه جویی انرژی سازمان بهره وري انرژي ايران (سابا) در زمینه بررسی تاثیر سختی آب بر پاک کنندگی و میزان مصرف انرژی ماشین های لباسشویی نشان می دهد که در صورت استفاده از آب نرم، امکان صرفه جویی انرژی و پودر شوینده در هنگام شست و شو با ماشین لباسشویی وجود دارد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از سازمان بهره وري انرژي ايران باتوجه به تاثیر سختی آب در کاهش کارآیی لوازم برقی خانگی، آزمایشگاه ملی صرفه جویی انرژی سابا به بررسی تاثیر سختی آب بر پاک کنندگی و مصرف انرژی ماشین های لباسشویی اقدام كرد.

نتایج حاصل از این تحقیق نشان می دهد افزایش سختی آب از 0.5 ميلي مول بر ليتر (آب نرم) به 2.5 ميلي مول بر ليتر (آب سخت)، موجب کاهش پاک کنندگی البسه در ماشین لباسشویی به میزان 14 درصد می شود که برای جبران آن باید دمای آب و میزان پودر شوینده را در هنگام شست و شو افزایش داد.

براساس این گزارش، در صورت استفاده از آب نرم در شست و شو با ماشین لباسشویی، امکان صرفه جویی انرژی تا 0.84 کیلووات ساعت (کاهش 61 درصدی مصرف انرژی) برای هر سیکل شست و شو و همچنین کاهش پودر شوینده به میزان 44 درصد برای یک ماشین لباسشویی شش کیلویی وجود دارد.

بدین ترتیب استفاده از فیلترهای مناسب برای کاهش سختی آب افزون بر کمک به اقتصاد خانواده، موجب کاهش عوامل آلاینده محیط زیست مانند کاهش مواد شیمیایی حاصل از پودرهای شوینده در پساب ها و همچنین کمک به کاهش میزان گاز CO2 و آثار انتشار گازهای گلخانه ای خواهد شد.

وجود املاح موجود در آب شرب در حد استاندارد برای سلامتی انسان مفید است ضمن آنكه آب های نرم صرفاً برای موارد شست و شو مناسب هستند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کاهش ، مصرف ، انرژی ، لباسشویی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.