سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خبرهای برفی؛

86 مجروح در غزه در اثر طوفان/ بارش برف پس از یک قرن در مصر/ "شادی" در عربستان + تصاویر

به سبب طوفانهاي برفي كه در اکثر کشورهای جهان روي داد، عبور و مرور در جهان مختل شد، این در حالیست که اين بارش‌ها در مصر در یک قرن گذشته بی‌سابقه بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه العربيه، در اثر طوفانهاي برف كه به نام طوفان الكساء ناميده مي شود 9 هزار پرواز در كشورهاي مختلف به تعطيلي كشيده شده است و اين طوفانها بخشي هايي از خاورميانه درنورديده است.

بيشتر قربانيان اين طوفان از سوري‌هايي مي باشند كه در اردوگاه هاي پناهندگان در لبنان و سوريه و تركيه بودند.

همچنين براي اولين بار در مصر پس از یک قرن برف بارید. بارش شدید و کم سابقه برف در مصر روز جمعه 22 آذر 92  مردم این کشور از جمله شهروندان در قاهره، پایتخت مصر، را شگفت زده کرد.

بارش برف در مصر

روزنامه كويتي "القبس" نوشته است : برخي پايتخت هاي شاهد طوفانهاي برف هستند كه باعث تعطيل شدن مدارس در برخي شهرها گرديده است و بيش از 9 هزار پرواز تعطيل شده است . مخصوصا با كاهش تدريجي دماي هوا كه همراه با بادهاي تند همراه است سطح ديد كه تأثير بسياري در زمينه هاي مختلف و در پرواز هواپيماها  دارد كاهش يافته و  منجر به تعطيلي حركت پروازي بين عراق و سوريه نيز شده است.

منطقه خاورميانه شاهد كاهش استثنائي دماي هوا بوده و سواحل اين منطقه شاهد بادهاي طوفاني و بسيار تندي خصوصا در منطقه غزه بوده اند.

شبكه الميادين نيز گزارش داده است كه در اثر طوفانهاي برف در غزه 86 تن از شهروندان اين منطقه مجروح شدند. همچنین برق ۳۵ هزار خانه در فلسطین اشغالی قطع شد.
برف در فلسطین

انتظار مي رود اين طوفانها امروز نيز همراه با برف و باران هاي شديد ادامه يابد و در تركيه و سوريه و اردن و اسرائيل و سرزمين هاي فلسطين با برودت شديد همراه باشد.

ارتفاع برف در برخي مناطق استانبول به 25 سانتيمتر مي‌رسد و شهرداري اين شهر براي مقابله و آمادگي در برابر اين طوفان 3 هزارو 320 كارگر و 933 ماشين را بسيج كرده است.

در لبنان نيز برف راه كوهستاني "ضهر البيدر" كه لبنان را به سوريه متصل مي‌كند و برخي راههاي كوهستاني ديگر و مناطق شرقي و شمالي را مسدود کرده است.

همچنين در اردن مقامات اين كشور از شهروندان خواسته اند تا از منازلشان مگر در صورت ضرورت و اضطرار شديد خارج نشوند و گفته اند كه تقریبا همه جاده‌ها پايتخت اردن به سبب برف و يخ شديد بسته مي‌باشد.

همچنين راههاي داخلي در استان  بلقاء اردن( درشمال غرب عمان ) ، طفيله (در جنوب اين كشور) و راههاي اصلي در شهر معان و استان هاي ديگر بسته شده است.

شادی مردم شمال عربستان برای بارش برف


انتهای پیام/
برچسب ها: طوفان ، برف ، جهان ، ترکیه ، امارات ، اردن ، غزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.