سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر علوم در جمع خبرنگاران:

هنوز هیئتی برای تغییر رئیس دانشگاه تهران فرستاده نشده است

هنوز هیئتی برای تغییر رئیس دانشگاه تهران فرستاده نشده به همین دلیل کسانی که شاید اطلاعات ندارند شایع پراکنی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل،  رضا فرجی دانا وزیر علوم تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران گفت: در رابطه با انتصابات اخیر که در خصوص دانشگاه‌ها شکل گرفته باید بگویم که کسانی که از حکمشان مدتی گذشته تا انتهای احکام در خدمت آنها هستیم و اگر جای گله و شکایتی باشد هیئت‌های اعزام شده‌اند که منتظر نتایج کاروان هیئت‌ها هستیم.

وی افزود: افرادی که دوره ۸ ساله آنها به اتمام رسیده در خصوص ادامه کارشان از نظر آیین نامه‌ای مشکل دارند و آنهایی که دوره چهارساله‌شان به اتمام رسیده برای اینکه ابقاء شوند در دوره بعدی یا جایگزین شوند هیئت‌هایی از سوی وزارت علوم به دانشگاه‌ها آنها اعزام می‌شوند تا نظرات را جویا شوند و نظرات حداکثری گرفتن از دانشگاهیان و تشکل‌های دانشگاهی تا فرد متخصص و متعهد که بتواند فضای آرام پژوهشی را ایجاد کند منصوب شود.

 وی در ادامه در خصوص رئیس دانشگاه تهران گفت: هنوز هیئتی به آنجا نفرستاده‌ایم و به همین دلیل کسانی که شاید اطلاع ندارند سعی در شایعه پراکنی می‌کنند و ما امیدواریم بازار شایعات جای خود را به اطلاعات دهد ما کارمان را جایی شروع می‌کنیم که بررسی عملکرد کرده باشیم و مایل هستیم مکانیزم‌های دانشگاه‌ها در چنین تصمیماتی محقق شود.

وی در ادامه در خصوص تولید مقالات در کشور اظهار داشت: برنامه ما در این رابطه جدی است چنانچه بتوانیم این مسیر را محکم و استوار ادامه دهیم و نباید رفتن ما به سمت حلقه مفقوده فناوری به قیمت جمع شدن تولید علم در کشور منجر شود.

وی خاطر نشان کرد: تشویق به سرمایه گذاری و تجاری سازی و شرکت‌های دانش بنیان یک مسیر را طی می‌کند و تسهیلاتی به شرکت‌های دانش بنیان از طریق صندوق نوآوری و صندوق توسعه ملی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.