سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

813 نقطه آبگیر در سطح مناطق 22 گانه تهران شناسایی شدند،

رفع 90 درصد مشکلات نقاط آبگیر پایتخت تا پایان آذرماه

با برنامه ریزی های صورت گرفته اجرای 90 درصد برنامه های کوتاه مدت برای رفع مشکلات نقاط آبگیر تهران تا پایان آذر ماه به سرانجام می رسد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران هر ساله با فرا رسیدن فصل بارش در پایتخت، شهروندان با مشکلات آبگرفتگی مواجه می شوند که معاونان فنی و عمرانی شهرداری های مناطق 22 گانه با اجرای طرح جامع مدیریت آبهای سطحی و اقدامات کوتاه مدت برای کاهش آبگرفتگی سطح معابر درصدد کاهش این معضل قدیمی هستند.

شهریور سال گذشته طی نامه ای با امضای معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، شرح عمومی خدمات مربوط به مطالعات عملیاتی کردن طرح جامع مدیریت آبهای سطحی به مناطق شهری ابلاغ و طی آن مقرر شد که تمامی مناطق 22 گانه ، با بکارگیری مشاروان متخصص در امور آب، مطالعات جامعی برای بررسی وضع موجود هر منطقه در حوزه آبهای سطحی انجام دهند تا ضمن شناسایی مشکلات عمرانی هر منطقه که در بروز آبگرفتگی دخیل اند ، راهکارهای لازم نیز برای برطرف کردن این معضل ارائه شود.

تحقیقات نشان می دهد که 46 درصد علت آبگرفتگی در پایتخت ناشی از مشکلات سازه ای و هیدرولیکی کانالها و24 درصد  ناشی ازهدایت نامناسب رواناب های معابر به داخل کانالهاست. بهره برداری نامناسب با 18 درصد و وجود مانع در کانال با 11 درصد به ترتیب در مراتب بعدی علل منجر به آبگرفتگی در کل مناطق پایتخت قرار دارند.

براساس آمارها تاکنون 46.5 درصد مشکلات نقاط آبگیر توسط مناطق بر طرف شده و 21.5 درصد نیز در دست اقدام است.برنامه ریزی برای 32 درصد موارد باقی مانده که تا کنون برای رفع آنها اقدامی نشده است نیز به زودی در برنامه اجرایی مناطق گنجانده می شود.

طبق گفته مسوولان معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران 90 درصد برنامه های کوتاه مدت برای رفع مشکلات نقاط آبگیر تا پایان آذر به سرانجام می رسد و 10 درصد موارد باقی مانده نیز جز برنامه های میان مدتی است که برای حل مشکلات سازه ای و هیدرولیکی کانال های جمع آوری آبهای سطحی طراحی شده است، اما از آنجا که تا پایان سال قابل اجرا بوده اند، جزو برنامه های کوتاه مدت دسته بندی شده و مناطق موظف هستند طی ماه های باقی مانده از سال جاری ، نسبت به اجرای آنها اقدام کنند.

 به طور کلی 813 نقطه آبگیر در سطح مناطق 22 گانه شناسایی شده که این رقم تنها شامل نقاطی است که به دلایل عمرانی دچار آب گرفتگی می شوند و آمار و ارقام معاونت خدمات شهری در آن لحاظ نشده است.

 
برچسب ها: آبگیر ، مناطق ، مشکلات ، نقاط ، پایتخت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.