سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آنتي‌وار: آمريکا ادامه درگيري‌ها در سوريه را خواستار است

آنتی‌وار در گزارشی به کمک‌های همه‌جانبه آمریکا برای ادامه یافتن جنگ داخلی در این کشور پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پايگاه اينترنتي «آنتي‌وار» روز شنبه در گزارشي به قلم «جيسون ديتز» نوشت:سازمان جاسوسي آمريکا (سيا) اوايل ماه اکتبر اعتراف کرد اين کشور در سياست‌هاي خود در سوريه ادامه جنگ داخلي به هر قيمت ممکن را دنبال مي‌کند و همه کمک‌ها به شورشيان با هدف کمک به ادامه مبارزه صورت مي‌گيرد البته نه تا اندازه‌اي که بتوانند در درگيري‌ها پيروز شوند.

با اين حال، به نظر مي‌رسد آنها به شدت در تخمين قابليت‌هاي «شورشيان ميانه‌رو» اشتباه کرده‌اند زيرا اکنون گروه‌هاي افراطي عمده شورشي‌ها را تشکيل مي‌دهند.

با اين حال ظاهرا آمريکا از دنبال کردن اهداف خود دست نکشيده و کاخ سفيد اعلام کرده براي حمايت از «جبهه اسلامي»-- گروه سلفي مسئول آدم‌ربايي‌ها و کشتارهاي اخير در حومه دمشق-- آماده است.

تنها خواسته آمريکا اين است که اين گروه القاعده را رد کند. القاعده در کشتارهاي هفته پيش در حومه دمشق مشارکت داشت و با گروه سلفي همکاري کرده بود.

براي آمريکا حمايت از القاعده ممکن نيست اما از گروه‌هايي که از نظر ايدئولوژيکي مشابه القاعده هستند حمايت مي‌کند.

انگليس نيز هفته پيش احتمال حمايت از اين گروه را مطرح کرد. طبق گزارش‌هاي منتشر شده، مقامات اين کشور با رهبران گروه‌هاي مخالف تندرو در سوريه ديدارهايي داشته اند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.