سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

عمق اکتشافات معادن در کرمانشاه تنها 8 متر است

رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه گفت: بسیاری از معادناستان در حال تعطیلی هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛مرتضی عزیزی کرمانشاه را استانی با پتانسیل های فراوان در حوزه ذخایر معدنی دانست و گفت: اینکه با وجود تحریم ها، صنایع استان از جمله ذوب آهن، کاشی، سیمان و... هنوز توانسته اند برتری خود را حفظ کنند، گویای این مطلب است.

وی نبود استراتژی مناسب و درست درحوزه اکتشافات و برداشت معادن را مهمترین دلیلی دانست که باعث شده استان کرمانشاه علی رغم همه پتانسیل هایی که در حوزه معادن دارد، نتواند جایگاه خوبی را در کشور کسب کند.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن کرمانشاه با اشاره به اینکه خیلی از معادن استان در حال تعطیلی هستند، یادآوری کرد: باید از ظرفیت معادن در تولید، اشتغال و حتی صادرات غیر نفتی بیش از پیش استفاده کرد.

عزیزی اظهار داشت: عمق اکتشافات در استان ما حدود هشت متر است و این در حالیست که عمق اکتشافات معدنی در دنیا به 200 متر می رسد.

عزیزی با بیان اینکه 75 درصد ذخایر قیر طبیعی کل کشور در استان کرمانشاه است و در این خصوص رتبه اول کشور را داریم، خاطر نشان کرد: علی رغم تشکیل کانون ملی قیر طبیعی در استان به دلیل اینکه بخش مهندسی دراین کانون عضویت ندارد، عملا نتوانسته ایم در زمینه اکتشاف و استخراج و بهره برداری از قیر طبیعی کار مهمی انجام دهیم.

وی در خصوص پتانسیل سنگهای تزیینی و نما هم تصریح کرد: در این بخش نیز از نظر کیفیت رتبه دوم یا سوم کشور و از نظر کمیت رتبه دهم را دارا هستیم.

هرسین، اسلام آباد غرب و جنوب کرمانشاه، از جمله بخشهایی است که ذخایر سنگهای تزیینی قابل توجهی دارد و رییس سازمان نظام مهندسی معدن کرمانشاه به آن اشاره کرد.


تنهاي پيام /ش ک

برچسب ها: کرمانشاه ، عمق ، معادن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.