سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

ارزش افزوده صادرات ایران پایین است

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: ارزش کالاهای وارداتی 4 برابر ارزش کالاهای صادراتی است ، ما در صادرات هنوز به ارزش افزوده بالا دست نیافته ایم.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، محسن جلال پور در همایش بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان کرمان افزود: باید بازار دنیای مصرف را بسنجیم و برای صادرات استان کرمان برنامه‌ریزی کنیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان خاطرنشان کرد: سال گذشته با وجود فراز و نشیبی که در تولید و صادرات با خود داشت ، یکی از سال‌های دشوار ما به شمار می‌رود.

جلال پور تصریح کرد: باید از کسانی که در این سال فعالیت اقتصادی، صادراتی و تولیدی داشتند ، قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه در بخش عمده‌ای از محصولات صادراتی استان کرمان امید چندانی به آینده نداریم ، گفت: به عنوان مثال نمی‌توان امید داشت که صادرات پسته در آینده به همین نحو ادامه داشته باشد.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: برای حل این مشکل باید آینده صادراتی را در کشور پی‌ریزی کنیم.

جلال پور خاطرنشان کرد: بدین منظور باید همه ی مسئولان ، برنامه های جامع صادراتی خود را برای دهه های بعد ارائه دهند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه روزهای ملی صادرات ، روزهای سرنوشت سازی در اقتصاد کشور و استان است ، گفت: در این روزها باید نبض صادرات را بگیریم، ببینیم خروجی ، نقاط ضعف و قوت آن چیست، چه توانایی‌هایی داریم و به چه باید فکر کنیم.

جلال‌پور تصریح کرد: امروز باید وضع اقتصاد ، شرایط دنیا ، مصرف و تولیدات دیگر را بسنجیم و بر این اساس برای کشور برنامه‌ریزی کنیم تا از صادرات در دهه‌های آینده عقب نمانیم.

وی ابراز امیدواری کرد: دولت تدبیر و امید نگاه جامعی به ابعاد مختلف صادرات داشته باشد و مسئولان بتوانند با هم اندیشی برنامه جامع صادرات کشور را برای دهههای آینده تدوین کنند و در سالهای آینده شاهد جهش و افزایش صادرات باشیم./س


برچسب ها: صادرات ، پایین ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.