سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

آب صنایع فولاد کرمان از خلیج فارس تأمین می شود

رییس شرکت صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور گفت: صنایع فولاد کرمان نیازمند آب و برق است که با توجه به خشک و کم آب بودن این استان ، آب مورد نیاز این صنایع باید از خلیج فارس تأمین شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، سید محمدعلی سید ابریشمی در همایش بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان کرمان افزود: در استان کرمان با وجود معادن مس و آهن به سرمایه‌گذاری در بخش فولاد نیاز داریم که این امر آب و برق می‌خواهد و با توجه به مشکل کم‌آبی استان ، آب باید به معادن استان کرمان رسانده شود.

وی با بیان اینکه آمار واردات در هشت ماه امسال37.7 میلیارد دلار بوده است ، خاطرنشان کرد: این در حالیست که در همین مدت صادرات غیر نفتی کشور بدون احتساب میعانات گازی 19.6 میلیارد دلار بوده که نشان دهنده تراز منفی صادرات غیر نفتی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: 18میلیارد دلار تراز صادرات غیر نفتی ما منفی است و این نشان می دهد که باید تلاش بیشتری در حوزه افزایش صادراتدر کشور داشته باشیم.

سیدابریشمی گفت: در همین مدت در حوزه تجارت خارجی، سهم واردات 66درصد و صادرات 34 درصد بوده و در مقایسه وزنی نیز وزن اقلام صادراتی ما 57میلون تن و وزن کالاهای وارداتی 19میلیون تن بوده که نشان دهنده خام فروشی در کشور است.
وی بیشترین واردات ایران را از کشورهای امارات، چین و هند عنوان کرد و افزود: البته کشور امارات صادر کننده نیست بلکه چرخش کالا در این کشور انجام می شود.

سید ابریشمی ، عمده واردات کشور را شامل برنج، گنجاله، ذرت و وسایل نقلیه موتوری دانست و خاطرنشان کرد: همه این کالاها مصرفی هستند و این در حالیست که صادرات ما سنگ آهن، متانول، و قیرنفتی (که دارایی های کشورند) است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عمده صادرات کشور را به کشورهای چین، عراق، امارات و هند عنوان و تصریح کرد: عراق پایه اصلی صادرات ما محسوب می شود و ظرفیت خوبی برای صادرات دارد.

سید ابریشمی با اشاره به اینکه در گذشته بیشترین صادرات ایران به کشورهای ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان و تاجیکستان بود ، گفت: متأسفانه به سبب برخی اشتباهات ، بازارهای جهانی خود را در این کشورها از دست داده ایم و تُرک‌ها آن را بدست گرفته اند و اکنون نگران این هستیم که بازار عراق را نیز از دست بدهم/س .


برچسب ها: صنایع ، آب ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.