سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پاسخ به افزایش "بودجه دفاعی چین"؛

"ژاپن" هزينه‌هاي نظامي خود را افزايش مي‌دهد

"ایتسونوری اودونرا"، وزیر دفاع ژاپن و "تارو آسو"، وزیر دارایی این کشور در مورد تخصیص مبالغ مورد نیاز در جهت افزایش هزینه‌های نظامی با یکدیگر به توافق رسیدند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، دولت ژاپن در پاسخ به افزایش بودجه دفاعی کشور چین، در نظر دارد ظرف پنج سال آینده هزینه‌های نظامی خود را پنج درصد افزایش دهد.

روزنامه اقتصادی "نیکی Nikkei" با اعلام اینکه دولت شینزو آبه نخست وزیر ژاپن تصمیم گرفته است با در نظر گرفتن افزایش بودجه نظامی و دفاعی کشور چین، هزینه‌های نظامی ژاپن را ظرف پنج سال آینده به میزان پنج درصد افزایش داده و به 24 میلیارد و 600 میلیون ین (معادل 173 میلیارد یورو) برساند، افزود "ایتسونوری اودونرا Itsunori Odonera" وزیر دفاع ژاپن و "تارو آسو"، وزیر دارایی این کشور در مورد تخصیص مبالغ مورد نیاز در جهت افزایش هزینه‌های نظامی با یکدیگر به توافق رسیدند.


مبالغ در نظر گرفته شده قرار است برای خرید تعدادی هواپیمای جنگنده اف 35 از شرکت آمریکایی "لاکهید مارتین"، دو کشتی جنگی مجهز به سامانه‌های پرتاب موشک "اجیس Aegis" که ژاپن شش عدد از آنها را در اختیار دارد، هزینه شوند.

ژاپن همچنین اعلام کرد در نظر دارد واحدهای نظامی زمینی - دریایی و هواپیماهای بدون خلبان غیر مسلح خود را در دریای چین شرقی مستقر کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ژاپن ، هزینه ، نظامی ، افزایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.