سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"پل رایان" عضو مجلس آمریکا:

"بحران مالی"، اعتبار کشور "آمریکا" را مخدوش کرد

مشکلات مالی و بودجه‌ای آمریکا دیرپای است و مصوبه جدید کنگره نیز نمی‌تواند نگرانی سرمایه‌گذاران آمریکایی را مرتفع کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از بی‌بی‌سی، مشکلات مالی و بودجه‌ای آمریکا دیرپای است و مصوبه جدید کنگره نیز نمی‌تواند نگرانی سرمایه‌گذاران آمریکایی را مرتفع کند.

بر اساس این گزارش، مجلس نمایندگان آمریکا که در کنترل جمهوری‌خواهان این کشور قرار دارد، لایحه بودجه دو سالانه‌ای را پذیرفته است تا به اصطلاح از تکرار بحران مالی ماه اکتبر جلوگیری کند.

بحران مالی سه ماه پیش سبب به تعطیلی بخش‌هایی از فعالیت‌های سازمان‌های دولت فدرال آمریکا برای مدت سه هفته شد.

احتمالا هفته آینده سنای آمریکا نیز به این لایحه رای مثبت خواهد داد اما این مسئله سبب حل مشکلات حاد دیگری نمی‌شود که درباره سقف بدهی‌های دولت آمریکا و مشکلات مالی آن مطرح است.

تصویب طرح بودجه‌ای اخیر خبر خوبی برای سرمایه‌گذاران آمریکایی به شمار نمی‌رود.

"میشل فلوری"، خبرنگار شبکه در این خصوص گفت: به نظر می‌رسد توافق درباره بودجه آمریکا نوعی خروج از بن بست سیاسی در این کشور باشد که به علت اختلاف برسر بودجه بوجود آمده بود. حصول به این توافق نشان می‌دهد وضع این هفته واشنگتن با گذشته متفاوت بود و اختلاف‌ دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان همانند گذشته علنی نشد.

بحران مالی دولت آمریکا در ماه اکتبر نه تنها به اقتصاد این کشور ضربه زد بلکه شهرت و اعتبار جهانی آن را نیز سوال برد.

طرح اخیر برای ترمیم کردن این چهره مخدوش شده آمریکا است. براساس این طرح، کسری بودجه آمریکا در مدت 10 سال، 23 میلیارد دلار کاهش خواهد یافت و سیر کاهش بودجه‌های هزینه‌ای دولت آمریکا کندتر خواهد شد.


اما سرمایه‌گذاران نگران هستند، زیرا از آن بیم دارند که با تصویب چنین طرحی، بانک مرکزی آمریکا از طرح محرک اقتصادی خودش عقب‌نشینی کند که هدف از آن تزریق پول به اقتصاد کشور برای پویا کردن موتور اقتصادی آمریکا بوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: آمریکا ، بودجه ، مالی ، فدرال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.