سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کری: احتمال ادامه مذاکرات با ایران در روزهای آینده وجود دارد

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد، زمان گفتگوهای صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی تغییری نکرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه:جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که وارد سرزمین های اشغالی شده است در سخنانی تاکید کرد، زمان گفتگوهای به اصطلاح صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی تغییری نکرده است.

کری گفت:گروه دوم از اسرای فلسطینی در تاریخ 29 دسامبر آزاد خواهند شد.

وزیر امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود گفت:پیش بینی می کنم گفتگوها با ایران در خصوص پرونده هسته ای این کشور تا روزهای آینده ادامه پیدا کند.

وزير امور خارجه آمريکا از پاسخ دادن به سئوالات مرتبط با ماموريت واقعي رابرت لوينسون تبعه آمريکايي که شش سال قبل در ايران ناپديد شد، طفره رفت.

جان کري از پاسخ دادن به سئوالات خبرنگاران درباره مامور ناپديد شده سيا در ايران طفره رفت. وي گفت:« من درباره شرايط استخدام (لوينسون) توضيحي ندارم.»

کري از توضيح درباره اين که رابرت لوينسون مامور سيا بوده و براي اين سازمان در ايران جاسوسي مي کرده است ، خودداري کرد اما در ضمن تاکيد کرد به تلاشهايش براي آزادي لوينسون و بازگشت او به آمريکا ادامه مي دهد.

کري گفت:« ما دائماً اين مسئله را مطرح کرده ايم و خودم شخصاً در اين باره با ايراني ها صحبت کرده ام و به تلاش خود براي آزادي لوينسون و بازگشت او به آمريکا ادامه مي دهم.»

بنابراين گزارش، رابرت لوينسون حدود هفت سال قبل در ايران ناپديد شد و کاخ سفيد اعلام کرد که او در يک سفر کاري بوده است. اما 

خبرگزاري هاي آمريکا فاش کرده اند سيا دو و نيم ميليون دلار به خانواده لوينسون پرداخت کرده است تا در اين باره با کسي صحبت نکنند. ايران مي گويد از لوينسون خبري ندارد اما حاضر است براي يافتن او همکاري کند.

وزير امور خارجه آمريکا دستيابي به توافقنامه نهايي صلح بين اسرائيل و فلسطين را تا قبل از آوريل آينده غيرممکن دانست.

جان کري در سخناني پس از ديدار با محمد عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين ضمن اشاره به اين مطلب تاکيد کرد اسرائيل بيست و نهم اين ماه تعداد بيشتري از اسراي فلسطيني را آزاد خواهد کرد. 

کري در قدس همچنين با بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل ديدار و گفتگو کرد. هدف از اين ديدار تلاش براي پيشبرد مذاکرات جديد صلح بين اسرائيل و فلسطين است. 

برچسب ها: جان ، کری ، فلسطین ، گفتگو ، صلح ، اسرائیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.