سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس انجمن ايمني زيستي کشور خبر داد

توسعه "مهندسي ژنتيک" و "بيوتکنولوژي" با بهره‌وري سبز

مهندسي ژنتيک و بيوتکنولوژي در کشور با بهره‌وري سبز توسعه خواهد يافت و مي‌توان شاهد ارتقا فعاليتهاي اقتصادي با اين بهره‌وري شد.

بهزاد قره‌ياضي رئيس انجمن ايمني زيستي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: بهره‌وري سبز مجموعه اقداماتي که با رعايت ملاحظات زيست محيطي منجر به بهره‌وري مي‌شود و بر اين اساس وزراي کشورهاي عضو و سازمان بهره‌وري آسيا که مقرش در ژاپن است بر اين باورند که بهره‌وري بايد اولويت اصلي فعاليتهاي اقتصادي باشد و در کنار آن همه ابزار و تکنيکهاي مورد نياز براي حفاظت محيط زيست بايد مدنظر قرار بگيرد.

رئيس انجمن ايمني زيستي در ادامه گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خاطرنشان کرد: کاهش توليد ضايعات، بازيابي ضايعات و استفاده دوباره از ضايعات که از جمله تکنيکهاي جهان شمول CR است، ‌از جمله فعاليتهاي انجمن علوم زراعت اصلاح و نباتات کشورمان و همچنين،‌ انجمن ايمني زيستي است که در کارگاه يک ماهه کوآلالامپور پايتخت مالزي برگزار شد و توانستيم بيوتکنولوژي و مهندسي ژنتيک را در قالب بهره‌وري سبز معرفي کنيم.

وي گفت: شرکت کنندگان از 18 کشور آسيايي بودند که ضمن تحسين دستاوردهاي جمهوري اسلامي در زمينه مهندسي ژنتيک خواستار توسعه استفاده از اين فناوري شدند.

گفتني است، اين روش با توجه به رويکرد کاهش مصرف سموم شيميايي خطرناک با استفاده از محصولات تراریخته مي‌تواند منجر به کاهش ضايعات و افزايش بهره‌وري و حفظ محيط زيست گردد.


انتهاي پيام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.