سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مایکل هایدن : پیروزی بشار اسد بهترین گزینه برای آینده سوریه است

رئیس سابق سیا در اظهاراتی عنوان داشت : پیروزی بشار اسد بهترین گزینه برای آینده سوریه است .

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه ، مایکل هایدن در اینباره گفت : پیروزی بشار اسد بهترین گزینه برای آینده سوریه است، زیرا در صورت سرنگونی دولت وی، آشوب و ناآرامی به لبنان، اردن و عراق نیز کشیده می‌شود .

وی افزود : پیروزی مخالفان اسد جزو سه احتمال اول برای آینده این کشور نیست .

هرچند آمریکا دولت سوریه را به کشتار غیرنظامیان متهم کرده و چندین میلیون دلار کمک  غیرمرگبار در اختیار شورشیان سوری قرار داده است اما مایکل هایدن،  که یک ژنرال بازنشته نیروی هوایی آمریکا است و تا سال 2009 ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا را برعهده داشت اعلام کرد که پیروزی شورشیان یکی از سه دستاورد ممکن در جنگ سوریه نسیت که وی برای این تنش پیش‌بینی کند.

وی در کنفرانس سالیانه موسسه جیمزتاون دراین‌باره گفت: گزینه سوم پیروزی اسد است. و باید به شما بگویم من تا اندازه‌ای طرفدار گزینه سوم به عنوان بهترین راه‌حل برای موضوع سوریه هستم."

اولین دستاورد محتمل که وی به آن اشاره کرد درگیری همیشگی میان شیعه و سنی بود. گروه‌های شورشی از سوی سنی‌ها حمایت می‌شوند و این درحالی است که اسد عمدتا از سوی علوی‌ها، شیعیان و مسیحی‌ها حمایت می‌شود.

دومین گزینه که به عقیده هایدن محتمل‌ترین گزینه نیز به شمار می‌رود تجزیه سوریه  و پایان دولتی واحد در مرزهای تعریف شده در پیمان 1916 میان فرانسه و انگلیس است.

هایدن اعلام کرد که تغییر در کشوری با یکصد سال سابقه می‌تواند باعث بروز ناامنی در لبنان، اردن و عراق شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.