سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عباس استقرار نيروهاي اسرائيلي را بر اساس طرح آمريکا در کرانه باختري رد کرد

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین استقرار نيروهاي اسرائيلي را بر اساس طرح آمريکا در کرانه باختري رد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حضور نیروهای اسرائیلی را که بر اساس طرح آمریکا قرار است در کرانه باختری مستقر شوند، رد کرد.

یک منبع فلسطینی نزدیک به این پرونده امروز (جمعه) گفت: عباس در دیدار پنجشنبه شب در رام الله طرح پیشنهادی جان کری،وزیر خارجه آمریکا، را درباره حضور ارتش اسرائیل رد کرد. این منبع افزود عباس نامه‌ای را ارائه کرد که در آن خطوط قرمز فلسطینیان مشخص شده که یکی از آن‌ها عدم پذیرش به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان کشوری یهودی است.

همین منبع فلسطینی تصریح کرد رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی گفته است طرح‌ کری را در باره امنیت رد می‌کند زیرا در آن کشور ثالثی وجود ندارد، اما طرح جیمز جونز مشاور سابق امنیت ملی امریکا را می‌پذیرد که در آن استقرار کشوری ثالث در مرزهای کشور فلسطین با اردن پیش بینی شده است.

به گفته این منبع، عباس بر لزوم حل و فصل همه مسائل این مناقشه اصرار دارد.

رسانه‌های عرب و اسرائیلی گزارش داده‌اند در طرح پیشنهادی جدید آمریکا پیش بینی شده است حضور نظامی اسرائیل در مرزهای کشور آینده فلسطین حتی پس از توافق صلح، ادامه یابد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل می‌خواهد کشور آینده فلسطین ارتش نداشته باشد و حضور نظامیان اسرائیلی در امتداد مرز کشور آینده فلسطین با اردن ادامه یابد.

اما فلسطینیان هر گونه حضور نظامی اسرائیل را در خاک خود پس از توافق صلح رد می‌کنند ولی حضور نیرویی بین المللی یا کشوری ثالث را می‌پذیرند گزینه‌ای که اسرائیل آن را نمی‌پذیرد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.