سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همگام با سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر؛ /34

پیام دهکری: در کنار یکدیگر خسارات گذشته را جبران خواهیم کرد

همه اتفاقات در کشورمان خواه خوب یا بد غیرقابل پیش بینی است.

"پیام دهکری" بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: ما در سیاره‌ایی به نام ایران زندگی می‌کنیم و این یعنی جایی که تمامی اتفاقات در هر لحظه غیرقابل پیش‌بینی است. 

گاهی این اتفاقات کام آدمی را تلخ می‌کند و گاهی هم وقایع سرشار از خوشبختی و شادمانی می‌شود. پس نمی‌توان در مورد جشنواره فجر پیش‌بینی خاصی داشت. 

وی ادامه داد: من امیدوارم با توجه به تغییرات و تحولات اخیر که دولت تدبیر و امید به وجود آورده است تمامی عوامل دست به دست هم دهند و وضعیت سینما و جشنواره را سامان دهند و آن‌را بسیار عالی اداره کنند.
 
دهکری گفت: بیان این حرف‌ها بسیار آسان است اما باید به مرحله اجرا برسد و مورد ارزیابی و قضاوت قرار بگیرد.
 
این بازیگر عنوان کرد: مقایسه جشنواره فجر ایران با جشنواره‌های جهانی قیاس مع‌الفارق است و هر جشنواره قابلیت مقایسه با خودش را دارد. جشنواره فجر ایران نیز شاید در مقابل بسیاری از جشنواره‌های سطح بالا نقاط ضعفی داشته باشد اما با عمر طولانی آن می‌توان سطح آن را بالاتر از بسیاری جشنواره‌ها دانست. 

وی بیان کرد: به دلیل آنکه مسئولان جشنواره فجر طی سال‌های متمادی رفتاری مستمر و مداوم از خود به نمایش نگذاشته‌اند نمی‌توان در مورد آینده آن تصمیم‌گیری داشت. اما امیدوارم بتوانیم جشنواره و سینمای ایران به درجات بالاتر ارتقاء دهیم و حتی شاهد روزی باشیم که آن را از جشنواره‌های سطح بالا نیز فراتر ببریم. 



وی تصریح کرد: متأسفانه سینما و جشنواره به خاطر فقدان سیاست‌های علمی و رفتارها و منش‌های ثابت دچارمشکلاتی شده است و فکر می‌کنم که جریان‌های فرهنگی قربانی سلایق متعدد مسئولان و مدیران شده که به جای پیشرفت و ارتقا‌ء سطح آن برعکس عمل کرده و آن را به عقب برگردانده‌اند.
وی همچنین گفت: با توجه به تغییر دولت جدید امیدوارم تصمیمات گرفته شده سودمند باشند که اگر این اتفاق بیافتد نه تنها برای سینما و هنرمندان ثمربخش خواهد بود بلکه تمامی اقشار جامعه را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و این امر باعث ایجاد انگیزه و روحیه می‌شود. 

این بازیگر اشاره کرد: دولت جدید این سینما و جشنواره را پس از چند سال ناکامی و مملو از اشکال تحویل گرفته است و امیدوارم هرچه زودتر باعث این مشکلات شوند. 



دهکری خاطر نشان کرد: هیچگاه نمی‌پسندم که تمامی فعالیت‌های دولت‌ها به جناح‌بندی کشیده شود. برای اینکه بتوانیم سینما و به خصوص کشورمان را به سمت تعالی و پیشرفت هدایت کنیم باید هرچه بیشتر بر وحدت خود پافشاری کنیم و در کنار یکدیگر در تمامی حوزه‌ها خسارات گذشته را به شکلی درست جبران کنیم. 

انتهای پیام/  
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.