سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور:

به ازای هر 3/7 نفر در ایران یک نفر شاغل است

جانشین معاونت توسعه مدیریت و نیروی انسانی ریاست جمهوری گفت: در کشور چین به ازای هر 1.7 نفر، یک نفر شاغل وجود دارد در حالی که در ایران به ازای هر 3.7 نفر، یک نفر شاغل وجود دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمود عسکری آزاد در همایش ملی کیفیت خدمات شهری در مشهد، با بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس یکی از دیدگاه ها و مبانی نظری، باید همه امور و نقش های اداره یک کشور، به طور ذاتی وظایف حاکمیت باشد و هر آنچه که توسط دولت قابل انجام نباشد، باید آن را به بخش خصوصی واگذار کرد.

وی همچنین با اشاره به کشور چین به عنوان دومین قدرت اقتصادی جهان، افزود :امروزه بزرگترین امور در این کشور در حوزه های صنعت و کشاورزی به مردم سپرده شده و شهروندان در عرصه های سیاست و اجتماع ورود پیدا کرده اند.

عسکری آزاد ادامه داد: در کشور چین به ازای هر ۱٫۷ نفر، یک نفر شاغل وجود دارد در حالی که در ایران به ازای هر ۳٫۷ نفر، یک نفر شاغل وجود دارد.

وی با تاکید بر این که اگر بتوان، نقش حاکمیت و مردم در جهت پیشرفت کشور را به خوبی تعریف کرد، افزود: در صورتی که این نقش ها را بتوان به خوبی تعریف کرد، زمینه رقابت هایی فراهم می شود که پیشرفت کشور را به دنبال دارد.

جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری، اضافه کرد: تفکر ما باید این گونه باشد که توسعه کشوربر عهده مردم است و حاکمیت تنها موظف به راهبری و سیاست گذاری آن را بر عهده داشته باشد.

وی افزود: اگر سه جز سیاست گذاری، اجرا و نظارت هر برنامه در یک دستگاه و سازمان اتفاق بیافتد، بدون شک حاصلی جز فساد نخواهد داشت.

عسکری آزاد بیان کرد: با برنامه ریزی منسجم و هماهنگ می توان از فرصت های مطلوب در کشور برای اشتغال همه اقشار جامعه بهره گرفت.

وی گفت: واگذاری امور مختلف به کشور بویژه در حوزه های اقتصادی و کشاورزی باعث تزریق سرمایه و اشتغال برای مردم می شود و نرخ بیکاری کاهش می یابد، از سوی دیگر مشارکت مردم در حوزه های سیاسی و اجتماعی راه توسعه را آسان می سازد.

جانشین معاونت توسعه مدیریت و نیروی انسانی ریاست جمهوری گفت: فرهنگ سازی در هر عرصه ای نیازمند مشارکت مردم است زیرا مردم هم مشکل را می دانند و هم راه حل برای آن ارایه می دهند بویژه در بخش خدمات شهری و ساماندهی امور شهری می توان از ظرفیت مردم بهره مطلوب گرفت.

وی تصریح کرد: کیفیت با نصیحت ایجاد نمی شود، بلکه در فضای رقابتی تحقق می یابد.

عسکری آزاد خاطرنشان کرد: اگر در فضای مدیریت شهری توانستیم فضای رقابتی حاکم کنیم، کیفیت در خدمات شهری ایجاد خواهد شد./س


برچسب ها: جانشین ، معاونت ، توسعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.