سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش بودجه نظامي آمريکا

بودجه نظامي آمريکا افزايش يافت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، نمایندگان مجلس سنای آمریکا با تصویب لایحه دفاعی سالانه در روز گذشته با افزایش سقف بودجه دفاعی سال آینده میلادی این کشور به 633 میلیارد دلار موافقت کردند.

تقویت راهکارهای حفاظت از قربانیان تعرض های جنسی در ارتش آمریکا و انتقال شماری از زندانیان گوانتامامو در خلیج کوبا برخی از دلایل افزایش بودجه نظامی آمریکا بیان شده است.

به موجب موافقت نمایندگان سنا با افزایش بودجه نظامی آمریکا، 552 میلیارد و یکصد میلیون دلار از مبلغ 633 میلیارد دلار جهت هزینه های دفاع ملی و بقیه آن برای اجرای عملیات نظامی خارجی شامل افغانستان در نظر گرفته شده است.

از 25 سال پیش تاکنون، مقامات کنگره آمریکا هرساله در نشستی ، برای پیش بینی و تامین بودجه نظامی سال آینده این کشور تصمیم گیری می کنند.سال کنونی نیز، قانون اختیارات دفاعی چند ماه پیش در مجلس سنا مطرح و تصویب شد اما مناقشه و اختلاف نظر احزاب دموکرات و جمهوریخواه برسر متمم های این قانون سبب تاخیر در تصویب بودجه نظامی شد.برخی از جمهوریخواهان از اینکه تصویب این قانون ناگزیر به صحن سنا کشیده شد و زمانی کافی برای توجیه و مناظره برسر جزئیات این قانون وجودنداشت ابراز نگرانی کردند.

با توجه به مباحث مطرح شده برسر تامین بودجه جدید نظامی آمریکا، موضوع گوانتانامو با 164 زندانی که از 12 سال پیش بدون تفهیم اتهام در آنجا نگهداری می شوند هنوز لاینحل باقی مانده است.اما بنظر می رسد متمم جدید بودجه نظامی آمریکا تا حدودی محدودیت های باراک اوباما رئیس جمهور این کشور را برای انتقال زندانیان گوانتانامو به کشور ثالث لغو می کند.این درحالی است که پیشتر انتقال زندانیان این زندان در خلیج کوبا به کشور ثالث ممنوع بود.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر وعده داده بود گوانتانامو را تعطیل کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بودجه ، نظامی ، آمریکا ، افزایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.