سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

واحدهای صنعتی کوچک و متوسط ، محور پیشرفت اقتصادی کشور

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور گفت: واحدهای صنعتی فعال چه کوچک و چه متوسط ، مکمل یکدیگر و محور پیشرفت اقتصادی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان سید محمدعلی سیدابریشمی در حاشیه افتتاح مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی شماره دو کرمان به خبرنگاران گفت: واحدهای صنعتی بزرگ، متکی به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط هستند و این واحدها یک حرکت اقتصادی به خصوص در مناطق محروم و اشتغال زایی بیشتر را در کشور بوجود آورده اند.

وی مشکل فروش، مواد اولیه و تحریم ها را از دلایل توقف بعضی از واحدهای صنعتی عنوان کرد و افزود: بعضی از قوانین بازدارنده و نبود حمایت نیز باعث توقف برخی واحدهای صنعتی شده که با حمایت دوباره فعال خواهند شد.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت، مجموع فعالیت های صنعتی استان کرمان را خوب ارزیابی کرد و افزود: اشتغال زایی در استان کرمان نسبت به دیگر استان ها بیشتر و بیکاری کمتر است.

سیدابریشمی در پاسخ به سوال "خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان" درخصوص اینکه، برنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران برای تلفیق مطالعات صنعتی و پژوهشی دانشگاهی در زمینه انرژی های نو و حمایت از این صنعت نوپا چیست، افزود: از پروژه های تحقیقاتی مرتبط با صنعت حمایت می کنم به شرط آنکه تحقیقات در رفع نیاز واحدهای تحقیقاتی باشند و تاکنون از 551 پروژه تحقیقاتی دانشجویان مقطع کارشناسی و دکتری حمایت شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور همچنین از اولین ایستگاه تحقیقاتی فئوولتائیک(خورشیدی) ترکیبی با انرژی باد، بازدید کرد و گفت: وزارت نیرو برای استفاده از انرژی های جدید، مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته است.

وی توسعه شهرک‌های صنعتی را از وظایف وزارت صنعت معدن و تجارت عنوان کرد و گفت: اداره ی شهرک های صنعتی به عهده شرکت‌های خدماتی است.

مدیرعامل سازمان های صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور، ارتباط بین مشاوران و مهندسان با واحدهای صنعتی و تسهیل کار را از مهم ترین اهداف افتتاح مراکز کسب و کار دانست.

سیدابریشمی بعد از بازدید اولین ایستگاه تحقیقاتی فئوولتائیک(خورشیدی) ترکیبی با انرژی باد و افتتاح مرکز خدمات فناوری و کسب کار شهرک صنعتی دو، از کارخانه آلومینیوم و نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک، متوسط و شهرک‌های صنعتی کرمان بازدید کرد./س



برچسب ها: صنعتی ، پیشرفت ، اقتصادی ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.