سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان هفته نهم سوپرلیگ بسکتبال؛

همیاری جای ماهان را گرفت/ تصمیم داور، صدای گرگانی ها را در آورد

در پایان هفته نهم سوپرلیگ، دو تیم مهرام و پتروشیمی بدون باخت ماندند، تیم همیاری زنجان جای فولاد ماهان را در رده پنجم گرفت و تیمهای استقلال قشم و صنایع ماهشهر، یک و دو رده در جدول سقوط کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ هفته نهم سوپرلیگ بسکتبال در روز کم امتیاز فولاد ماهان با دیدار این تیم اصفهانی و دانشگاه آزاد شروع شد.

 ماهانی ها در مجموع نیمه اول بازی 15 امتیاز داشتند و دانشگاه آزاد دو کوارتر اول را با نتایج 15 بر 11 و 14 بر 4 به نفع خود تمام کرد.

ابراهیم توماس سنگالی که در پایان مسابقه بهترین بازیکن میدان بود در نیمه اول 15 امتیاز و 9 ریباند داشت و در مقابل جابر روزبهانی با 4 امتیاز و 3 ریباند بهترین آمار را در میان ماهانی ها داشت!

در حاشیه این نیمه کرم احمدیان و حامد حسین زاده بازیکنان دانشگاه آزاد بر روی نیمکت تیمشان با صدای بلند بحثی داشتند که با دخالت کادرفنی و بازیکنان دیگر آرام شد.

همچنین در حالی که مهران شاهین طبع سرمربی دانشگاه در هفته قبل به شدت از شهمیرزادی داور بازی با پتروشیمی ناراضی بود در این هفته بار دیگر این داور برای بازی دانشگاه آزاد و ماهان انتخاب شد!

تاجیک دوشنبه باز می گردد

تیم دانشگاه در این دیدار هم مانند بازیهای گذشته پویا تاجیک را در کنار محمد جمشیدی در اختیار نداشت.

تاجیک که در دیدار با قشم دچار کشیدگی کشاله پا شده بود تاکید کرد که هفته آینده اجازه بازی پیدا می کند اما محمد جمشیدی که در دیدار مقابل پتروشیمی با وجود مصدومیت مچ پا به میدان رفته بود احتمالا باز هم استراحت خواهد کرد.

داوری: گویا مربی نمی خواست برنده شویم!


تیم ماهان در کوارتر سوم بیش از تمام دقایق نیمه اول امتیاز آورد و این کوارتر را 18- 18 مساوی کرد اما در کوارتر آخر، سرمربی تیم ترجیح داد بیشتر بازیکنان جوان را به زمین بفرستد. در مقابل هم دانکهای حسن زاده و 3 امتیازی های کرم احمدیان نیمکت تیم تهرانی را به وجد آورده و اختلاف را به 22 امتیاز رساند. دانشگاه آزاد در مجموع با نتیجه 62 بر 40 بازی را برد.
 
جواد داوری کاپیتان فولاد ماهان بعد از بازی با ناراحتی بسیار از شرایط تیمش، تصمیمات مربی خود را هم نپسندیده و گفت: گویا به نحوی مربی تیم هم نمی خواست برنده شویم و در حالی که از کوارتر سوم، راه افتاده بودیم با تعویضهای ده دقیقه آخر به جوانگرایی پرداخت که برایم قابل هضم نیست.

توماس و احمدیان بهترینهای بازی

ابراهیم توماس بازیکن سنگالی دانشگاه با 19 امتیاز، 12 ریباند، 3 پاس و 4 بلاک شات بهترین بازیکن این دیدار بود و کرم احمدیان هم با 17 امتیاز و 4 ریباند دومین بازیکن موثر دانشگاه به شمار می رفت. احمدیان 4 پرتاب سه امتیازی موفق در بازی داشت.

محمد امجد با 13 امتیاز و 4 ریباند، عماد سلمانی با 5 امتیاز، 4 ریباند و 4 پاس گل در کنار جواد داوری با 8 امتیاز و 7 ریباند بهترینهای ماهان بودند.

آتش بازی صدیقی در تیم سربازها!

امیر صدیقی در چهارمین بازی با پیراهن نیروی زمینی، روزی استثنایی را با 35 امتیاز و 8 ریباند پشت سر گذاشت به طوری که عباس آقاکوچکی سرمربی زنجان هم بعد از بازی به تحسین وی در کنار محسن محمدی پرداخت که در هر فرصتی گل می زدند.

تیم نیروی زمینی بعد از دو امتیاز وارطان بیدروسیان تا دقیقه هفتم بازی اجازه امتیازآوری به زنجان را نداد و 11 بر 2 پیش افتاد تا اینکه زنجانی ها ظرف 3 دقیقه 15 امتیاز به دست آورده و کوارتر اول را 24 بر 17 واگذار کردند.

شاگردان آقاکوچکی تا اواسط کوارتر سوم با نتیجه 45 – 45 به حریف رسیدند و پس از آن اختلاف را به 17 امتیاز هم رساندند.

صدیقی و کوچویی بهترینهای بازی

نیروی زمینی در دقایق آخر بار دیگر اختلاف را کم کرده و به 5 امتیاز رساند اما در فرصتهای باقیمانده بیشتر از این به حریف نزدیک نشد و هنردوست کاپیتان تیم هم مانند چند بازی قبل از هم تیمی های خود عصبانی شده و نارضایتی خود را نشان می داد.

زنجان در نهایت با نتیجه 77 بر 72 بازی را برد.

در پایان بازی بنیل کوچویی با 23 امتیاز، 3 ریباند و 4 توپربایی بهترین بازیکن تیمش بود و سامان ویسی و آرن داودی 12 و 10 امتیاز در کنار 6 ریباند داشتند. مسعود زارعینی هم  خود 14 امتیاز به امتیازات تیمش اضافه کرد و هفت ریباند داشت.

امیر صدیقی با 35 امتیاز و 8 ریباند بهترین بازیکن کل بازی بود و محسن محمدی 15 امتیاز را از 5 پرتاب سه امتیازی موفق به همراه 3 ریباند ثبت کرد.

علیرضا هنردوست 12 امتیاز، 5 ریباند، 3 پاس گل و 3 توپربایی داشت.

سوتی که صدای گرگانی ها را در آورد

تیم پتروشیمی بندرامام که نیمه اول بازی با گرگان را در خانه حریف 35 بر 25 برده بود در کوارتر آخر با خطر مواجه شد به طوری که در ثانیه های آخر با تنها یک امتیاز و نتیجه 76 بر 75 پیش بود. 

در این لحظات تیم گرگان حمله ای را آغاز کرده بود که صفرزاده داور مسابقه، تخلف "رانینگ" بازیکن خارجی این تیم را اعلام کرد. بعد از افتادن توپ به دست پتروشیمی، خطایی هم در سوی دیگر زمین اتفاق افتاد و با گل شدن دو پرتاب پتروشیمی، بازی با نتیجه 78 بر 75 به سود این تیم تمام شد.

اما گرگانی ها به همان خطای رانینگ بازیکن خارجی خود به شدت معترض بوده و جو سالن هم دراین لحظات به هم ریخت.

اسداله کبیر سرمربی گرگان می گوید: تماشاگران گرگانی بسیار حساس و نکته سنجند. آن خطا درست سمت تماشاگران ما گرفته شد که اعتقاد داشتند شارژ بازیکن حریف روی یار خاجی ما و هل دادن وی گرفته نشده و به جای آن رانینگ "پتکوویچ" گرفته شد. به هر حال یک سوت هم روی جو بازی تاثیر زیادی دارد به خصوص که تماشاگران گرگانی علاقه بسیاری به بسکتبال دارند و هم آنها و هم خود ما تحت فشار هستیم.

مهرام با 80 امتیاز به پرواز رسید

دیدار تیمهای مهرام با صنایع ماهشهر به خاطر پرواز مهرامی ها به تهران،‌ نیم ساعت زودتر از موعد مقرر برگزار شد و تماشاگران ماهشهری از اواخر نیمه اول به بازی رسیدند.

مهرام این دیدار را با نتیجه 80 بر 58 برد و به تهران بازگشت.

تیم ذوب آهن اصفهان که دو روز قبل با شوک کمیته انضباطی مواجه شد بعد از باخت در نیمه، با نتیجه 69 بر 65 استقلال قشم را در خانه حریف شکست داد و در رده چهارم ماند.

در طولانی ترین بازی هفته هم تیم های هفت الماس قزوین و افرا خلیج فارس با نتیجه 53 – 53 در وقت عادی مساوی شدند اما هفت الماس در وقت اضافه 77 بر 60 حریف تهرانی را شکست داد و به رده هفتم صعود کرد.

پایان پیام/
برچسب ها: هفته ، هفتم ، سوپرلیگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.