سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

سرشماری زمستانه وحوش در قزوین آغاز شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین از آغاز سرشماری زمستانه وحوش در زیستگاه‌های حیات‌ وحش این استان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

علی‌آقا فرهادی اظهار داشت: سرشماری زمستانه وحوش در استان قزوین از روز چهارشنبه 20 آذرماه با سرشماری در منطقه الموت‌شرقی با حضور مأموران اجرایی یگان حفاظت، کارشناسان، ادارات محیط زیست شهرستان‌ها، محیط‌بانی‌ها و با برنامه‌ریزی معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین آغاز شده است.

وی افزود: هدف از این سرشماری برآورد جمعیت، اطلاع از وضعیت زاد و ولد و مرگ و میر، بررسی عوامل تهدید و نقاط قوت مناطق برای بکارگیری در سیاست‌گذاری و مدیریت وحوش شاخص استان از جمله قوچ و میش، کل و بز و آهو است.


 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین بیان کرد: در این سرشماری همچنین وضعیت گروه‌های سنی وحوش و ویژگی‌های آنها، نسبت جمعیت گونه‌های نر و ماده، تصمیم‌گیری درباره ظرفیت مناطق و اینکه آیا برداشت از گونه‌های نر امکان‌پذیر است یا نه و همچنین بررسی در مورد وجود یا عدم وجود بیماری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی در گونه‌هایی که آبشخور مشترک با دام‌های اهلی دارند، مورد توجه قرار می‌گیرد.


 

فرهادی اضافه کرد: استان قزوین به خاطر تنوع اقلیمی زیستگاه پستانداری چون گوسفند وحشی، کل و بز، آهو، پلنگ،گراز، خرس، روباه، گرگ و خرگوش و پرندگانی مانند عقاب طلایی، دال، هما، تیهو، کبک دری، کبک چیل، سارگپه، انواع چرخ ریسک‌ها و غیره است.


 

این مسئول یادآور شد: سرشماری از حیات وحش دو بار در سال انجام می‌گیرد که مرحله اول آن در اوایل تابستان و مرحله دوم در اواخر پاییز و اوایل زمستان صورت می‌گیرد./س

برچسب ها: سرشماری ، زمستانه ، وحوش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.