سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

زمان صنایع بولدوزری به سر آمده

دبیر مجمع استانداران کشور گفت: زمان استفاده از صنایع بولدوزری به سر آمده و هم اکنون زمان استفاده از صنایع ظریف است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، طاهری که در شورای اداری استان مرکزی حضور یافته بود ضمن تشریح نحوه شکل‌گیری مجمع استانداران اظهار کرد: این مجمع در سال 83 شکل گرفته و یک تشکل خصوصی است. اعضای این مجمع استانداران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این تشکل دارای 200 عضو است، هدف از تشکیل این مجمع را تبادل تجربه و اطلاعات بین مدیران ارشد کشور دانسته و افزود: این مجمع به ثبت رسیده است و علاوه بر اساسنامه رسمی، دارای مجوز از هیئت دولت است.

طاهری با اشاره به ایجاد کمیسیون های تخصصی و استانی در این مجمع، اظهار داشت: این مجمع بیانگر همدلی و همسویی مسوولین ارشد استان‌ها از لحاظ اجتماعی و اجرایی است.

دبیر مجمع استانداران کشور خاطرنشان کرد: تاکنون 18 نفر به عنوان استاندار در این استان عهده‌دار خدمات شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت استان مرکزی گفت: این استان یک استان صنعتی است و در حال حاضر با مشکلات متعددی در این خصوص دست و پنجه نرم می‌کند.

طاهری ضمن اشاره به نظرات استانداران پیشین استان مرکزی مبنی بر توسعه نامتوازن صنعت و ناهمگونی این بخش در استان مرکزی، بیان داشت: ارتباط میان صنعت و دانشگاه باید جدی گرفته شود، با وجود اینکه برنامه‌های متفاوتی در این راستا پایه‌ریزی شده اما، هنوز این مهم تحقق نیافته است.

وی ضمن تأکید بر لزوم تحقیق و پژوهش در راستای برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه عنوان کرد: به این منظور باید صنعت در راستای رشد و توسعه دانشگاه تلاش کند و دانشگاه راه حلی برای ارتقاء و بهینه کردن صنعت پیدا کند.

دبیر مجمع استانداران کشور افزود: برای توسعه صنعت این استان دو نکته باید مورد توجه قرار گیرد؛ اول باید از صنایع های‌تک استفاده شود و دوم صنایعی که به آب کمتری نیاز دارند توسعه یابند.

طاهری با بیان اینکه در توسعه فضای سبز استان نیز باید از گونه‌هایی که نیاز کمتری به‌ آب دارند استفاده شود بر لزوم استفاده از روش‌های پیشرفته علمی و آبیاری نوین در بخش کشاورزی استان تأکید کرد./س

برچسب ها: استفاده ، صنایع ، بولدوزری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.