سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/مدير گسترش شبکه بهداشت قم:

اجراي طرح پزشک خانواده نياز به مطالعات گسترده دارد

مدير گروه گسترش شبکه مرکز بهداشت قم گفت: اجراي طرح پزشک خانواده نياز به مطالعه بسيار وسيع و گسترده اي دارد تا در نيمه راه منجر به شکست طرح نشود.

به گزارش خبرگزاري باشگاه خبرنگاران   قم؛ درباره طرح پزشک خانواده استان اظهار کرد: از يک ميليون جمعيت استان قم تقريبا 250 هزارنفر ثبت نام اوليه را در طرح پزشک خانواده انجام دادند.
مدير گروه گسترش شبکه مرکز بهداشت استان افزود: بر اساس همانم ثبت نام اوليه مشخص شد که مردم نزد پزشکان امينشان ثبت نام مي کنند و هنوز هم با عملياتي نشدن اين طرح بيماران به پزشک معتمد خودشان مراجعه مي کنند.
مدير اجرايي طرح پزشک خانواده استان با تاکيد بر مصاحبه‌هاي وزير بهداشت تصريح کرد: اين طرح تا پايان مطالعات و تحقيقات تکميلي اجرا نمي شود.
وي با اشاره به موفقيت برخي از کشورها در اين طرح، گفت: اگر طرح پزشک خانواده درست اجرا شود يکي از يزرگترين معظلات پزشکي جامعه حل مي شود و ايران نيز مانند برخي از کشورها که اين طرح را اجرا کرده اند سود مي برند.
باقريان تاکيد کرد: از آن جايي که هر کاري بدون برنامه ريزي و مطالعه دقيق منجر به شکست مي شود، اگر اين طرح هم بدون مطالعات و مشخص شدن اجزا انجام شود حتما منجر به شکست و ضرر و زيان مي شود.
صف هاي طولاني و بيماران کاذب يکي از مشکلات طرح پزشک خانواده بود

مدير گروه گسترش شبکه مرکز بهداشت استان گفت: در استان فارس که اين طرح اجرا شد با گفتن ويزيت و داروي رايگان، صف هاي طولاني به وجود آمد که بر اساس آن حتي اکثر مراجعان نيازي به مراجعه به پزشک هم نداشتند.
مديراجرايي طرح پزشک خانواده استان با تاکيد بر عملياتي شدن اين طرح در استان فارس خاطرنشان کرد: صف هاي طولاني سبب شد تا بيمار واقعي از دريافت خدمات محروم بماند و حجم زياد مراجعين آستانه تحمل بيمار و صبر پزشک را کاهش مي داد.
وي گفت: براي بهره مندي مطلوب از اين طرح ابتدا فرهنگ سازي کنيم و بعد از آن طرح را به طور دقيق پايش کنيم تا هم پزشکان و هم بيماران را دچار سردرگمي نشوند. 
باقريان با اشاره به بازخورد متفاوت پزشکان نسبت به اين طرح عنوان کرد: پزشکاني که تازه فارغ التحصيل شده بودند همراه با پزشکاني که در درمانگاه ها مشغول به کار بودند از اين طرح استقبال کردند.
مدير گروه گسترش شبکه مرکز بهداشت استان عنوان کرد: پزشکان باسابقه و درمانگاه هايي که از طريق فعاليت پزشکان سود مي بردند بسيار در برابر اين طرح مقاومت کردند.
وي درارتباط با واکنش پزشکان متخصص نسبت به اين طرح افزود: اگرچه پزشکان مکتخصص استان واکنشي نشان ندادند اما با عملياتي شدن اين طرح و کاهش نسبي هزينه هاي آن ها اين 

اعتراض از سوي آن ها نيز قابل پيش بيني بود./س


برچسب ها: قم ، lمدیر ، کل ، گسترش ، بهداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.