سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه /

90 واحد مرغداری صنعتی و سنتی در گیلانغرب فعال است

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: این شهرستان 90 واحد مرغداری صنعتی و سنتی با ظرفیت جوجه ریزی 635 هزار و 940 قطعه دارد که رتبه دوم استان کرمانشاه است


به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

نصرت اله فلاحی از اجرای برنامه های توسعه بخش پرورش طیور بومی در این شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به وجود سدها، شرایط مناسب آب و هوایی، بهبود پوشش گیاهی و تنوع کشت مناطق روستایی امکان پرورش مرغ بومی فراهم است.

وی تاکید کرد: براساس شرایط موجود، ایجاد و راه اندازی 100 واحد پرورش مرغ بومی 500 قطعه ای در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان گیلانغرب قرار گرفته است.

فلاحی با بیان اینکه هم اینک دو واحد یکصد قطعه ای پرورش مرغ بومی در این شهرستان دایر شده و بازدهی مناسبی نیز داشته است، اظهار کرد: برای ایجاد واحدهای پرورش مرغ بومی، پولت تخم گذار (نیمچه مرغ تخمگذار) از طریق جهاد کشاورزی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

وی ایجاد اشتغال، درآمد، تولید گوشت و تخم مرغ برای روستاییان و خروج روستا از وابستگی به شهر را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و یادآور شد: مرغ بومی و تولید تخم مرغ آن به لحاظ عدم استفاده از تغذیه مصنوعی و مواد تغذیه ای دارویی کاملا سالم، ارگانیک، پاک و سرشار از ویتامین است که برای تغذیه مثمر ثمر می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب همچنین از اجرای برنامه توسعه صنعت پرورش زنبور عسل در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این ارتباط کلنی کندوی عسل شهرستان از 10 هزار به 20 هزار کلنی افزایش یافته است.

فلاحی گفت: با توجه به تولید 94 تن عسل در سال جاری و سه برابر شدن رشد مهاجر پذیری پرورش زنبور عسل در این شهرستان، اجرای این طرح زمینه ایجاد 100 فرصت شغلی جدید را تا پایان سال جاری در گیلانغرب فراهم می کند/س

برچسب ها: کرمانشاه ، صنعتی ، سنتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.