سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیماری که در همه سنین وجود دارد

"بیماری افسردگی" از جمله بیماری‌هایی است که حتما باید به موقع درمان شود در غیر این صورت مشکلات و گرفتاری‌های زیادی را برای شخص بوجود می‌آورد.

لیلا موسی زاده روانشناس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: هر کسی در هر سنی با هر جنس و نژادی و یا حتی وضعیت اجتماعی ممکن است به افسردگی مبتلا شود.

وی افزود: معمولا در بعضی از بعضی موارد بیماری این افراد قابل تشخیص نیست و افسردگی‌شان درمان نشده باقی می‌ماند.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که افسردگی درمان نشود، کیفیت زندگی به شدت کاهش می‌یاد و در نهایت خطر خودکشی را هموار می‌سازد.

وی در خصوص درمان به موقع گفت: در صورت مشاهده علائم افسردگی بایستی فرد به دنبال درمان باشد، چرا که شانس درمان، سریع‌تر و بیشتر می‌شود.

وی افزود: "افسردگی" حتی در کودکان نیز رخ می‌دهد اما تشخیص آن بسیار دشوار است و در نوجوانی ممکن است افسردگی به علت تغییرات هورمونی پدیدار شود.

وی اذعان داشت: افراد بایستی توجه داشته باشند که خودسرانه از دارو برای درمان استفاده نکنند، چرا که مصرف برخی داروها با یکدیگر ممکن است کشنده نیز باشد.

وی در خاتمه گفت: بر اساس تاریخچه این بیماری، شدت و ماهیت افسردگی نوع دارو توسط پزشک انتخاب می‌شود و در مورد رژیم غذایی و تداخلات دارویی توضیحات لازم نیز به بیمار داده می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.